Zobrazit minimální záznam

Improvisation like a composer technique - use in praxis.
dc.contributor.advisorNedělka, Michal
dc.creatorFliegerová, Anna
dc.date.accessioned2017-04-10T11:42:30Z
dc.date.available2017-04-10T11:42:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15126
dc.description.abstractThis thesis summarizes already known historical and theoretical facts about music improvizing and amends them with new cognisances which were not systematically elaborated yet. It contains analysis of composition written by Zbyněk Vostřák called Kniha principů. This composition is based on the verbal score and in the time of i t ' s creation it was an important innovative induction. Part of this thesis is devoted to the author's experiment at basic school with fourteen and fifteen years old students. Objective of this experiment was to prove importance of music improvizing and its implementation to every day work in classess which are not specialized in music. The author believes, that including improvizing techniques to process of creative musical teaching could be aestethic contribution not just for students, but also for teachers. This thesis results from specialized literature of Czech authors listed in the bibliography.en_US
dc.description.abstractImprovizace stála u zrodu veškerého hudebního činění člověka. Bez schopnosti improvizovat - neboli hudebně tvořit - by nevzniklo žádné z velkých děl, o kterých dodnes přednášejí učitelé dějin hudby. V této práci jsem se pokusila shrnout již známá historická a teoretická fakta o improvizaci jako jedné ze základních možností hudebního vyjádření, zachytit tuto problematiku z pohledů teoretiků různých, nejen hudebních, oborů a doplnit ji o některá novější fakta, která zatím nebyla systematicky teoreticky zpracována. Jako jistou zvláštnost jsem uvedla rozbor skladby Z. Vostřáka, jejíž verbální partitura byla ve své době důležitým novátorským počinem. Komunistický režim však tomuto autorovi znemožňoval vlastní umělecku realizaci natolik, že Kniha principů mohla být poprvé představena veřejnosti až po třiceti letech od svého vzniku, osmnáct let po autorově smrti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleImprovizace jako kompoziční technika a její využití v hudební a pedagogické praxi.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59556
dc.title.translatedImprovisation like a composer technique - use in praxis.en_US
dc.contributor.refereePerglerová, Marka
dc.identifier.aleph001011961
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csImprovizace stála u zrodu veškerého hudebního činění člověka. Bez schopnosti improvizovat - neboli hudebně tvořit - by nevzniklo žádné z velkých děl, o kterých dodnes přednášejí učitelé dějin hudby. V této práci jsem se pokusila shrnout již známá historická a teoretická fakta o improvizaci jako jedné ze základních možností hudebního vyjádření, zachytit tuto problematiku z pohledů teoretiků různých, nejen hudebních, oborů a doplnit ji o některá novější fakta, která zatím nebyla systematicky teoreticky zpracována. Jako jistou zvláštnost jsem uvedla rozbor skladby Z. Vostřáka, jejíž verbální partitura byla ve své době důležitým novátorským počinem. Komunistický režim však tomuto autorovi znemožňoval vlastní umělecku realizaci natolik, že Kniha principů mohla být poprvé představena veřejnosti až po třiceti letech od svého vzniku, osmnáct let po autorově smrti.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis summarizes already known historical and theoretical facts about music improvizing and amends them with new cognisances which were not systematically elaborated yet. It contains analysis of composition written by Zbyněk Vostřák called Kniha principů. This composition is based on the verbal score and in the time of i t ' s creation it was an important innovative induction. Part of this thesis is devoted to the author's experiment at basic school with fourteen and fifteen years old students. Objective of this experiment was to prove importance of music improvizing and its implementation to every day work in classess which are not specialized in music. The author believes, that including improvizing techniques to process of creative musical teaching could be aestethic contribution not just for students, but also for teachers. This thesis results from specialized literature of Czech authors listed in the bibliography.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010119610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV