Mediální pedagogika jako vysokoškolský obor
Media pedagogy as a field of study
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/151320/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151320Identifikátory
SIS: 233721
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mediální výchova, mediální pedagogika, mediální gramotnost, mediální studiaKlíčová slova (anglicky)
media education, media pedagogy, media literacy, media studiesDiplomová práce Mediální pedagogika jako vysokoškolský obor analyzuje rámcové vzdělávací programy pro základní a střední školy, ve kterých se zaměřuje na průřezové téma mediální výchovy, a současně analyzuje možnosti vzdělávání českých pedagogů a budoucích pedagogů v oblasti mediální pedagogiky. Z výstupů zmíněných analýz zjišťuje průnik mezi požadavky rámcových vzdělávacích programů a možnostmi vzdělávání pedagogů. Výsledky jsou členěny tak, že nejprve jsou shrnuta témata, která pokrývá český vzdělávací systém, a poté témata, která dle RVP mají pedagogové mediální výchovy naplnit, ale nejsou zajištěny aktuální nabídkou vzdělávání pro pedagogy. Témata, která jsou požadována RVP, jsou dále porovnána s možnostmi vzdělávání pedagogů na zahraničních univerzitách a jsou představeny obory, které mohou být pro český vzdělávací systém inspirativní. Na základě spojení výstupů rámcových vzdělávacích programů, možností vzdělávání v českém prostředí a inspirací ze zahraničních univerzit je představen návrh vysokoškolského oboru Mediální pedagogika pro pedagogické fakulty, který by zajišťoval ucelené vzdělání učitelů, resp. budoucích učitelů, mediální výchovy. Navržená struktura oboru reflektuje současná očekávání daná rámcovými vzdělávacími programy a současně moderní didaktické přístupy i aktuální trendy v...
The diploma theses focus on Media pedagogy as a field of study. It analyzes the educational frameworks for primary and secondary schools which focuses on topic of media. By this it analyzes the possibilities of education for Czech teachers and feature educators. The result is the intersection between requirements of frameworks and current educational possibilities for teachers. Firstly it describes topics that are covered by czech educational systém described in educational frameworks, then it analyzes topics that suppose to be covered but are not provided by current offer of courses. The topics that are demanded by the frameworks are compared with possibilities introduced by foreign universities. By that it introduces programs and subjects that can be an inspiration for czech educational systém. The intersection provies key subjects and topics that can be helpful as a proposal of new college degree Media pedagogy which could prepare czech media education teachers for their subject. Provided structure reflects current demands introduced by frameworks as well as modern didactics in the field of media education and trends in media studies.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mediální gramotnost pohledem aktérů mediálního vzdělávání dospělých
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 11. 3. 2021The topic of the dissertation is media literacy as perceived by key agents of the media education of adults. Media literacy is a term that can be viewed differently and whose content changes over time. For this reason, the ... -
Mediální výchova
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonopková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 6. 9. 2018The topic of the bachelor's work is Media education. The need to pursue media as an educational subject comes out of the fact that mass media is increasingly becoming a part of children's everyday social reality, it is a ... -
Facebook a Instagram ve výuce mediální výchovy na II. stupni ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmola, Lukáš (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 4. 6. 2020Diplomová práce pojednává o tématu sociálních sítí a jejich využití v obsahu mediální výchovy na II. stupni základní školy. Pozornost je věnována dvěma sociálním sítím - Facebooku a Instagramu. Předkládaná práce je rozdělena ...