dc.contributor.advisor | Pípalová, Renata | |
dc.creator | Dudková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:47:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:47:04Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15148 | |
dc.description.abstract | This thesis is a contribution to the linguistic and methodological analysis of classroom discourse. The linguistic analyses and interpretations, based on the classification of initiating acts suggested by A. B. M. Tsui, examine the kind, sequence, and frequency of initiating acts. The methodological ones search for any correlations between teachers' initiations on the one hand and grouping of the students, basic language skills, and instructional sequences on the other hand. Considering these criteria, four lessons taught by four different teachers are analysed in terms of the similarities and differences between their initiations, and furthermore, typical initiations in lower and higher secondary school lessons in general are looked for. Finally, our findings are summed up, classroom-specific features outlined and other options for further research, including relevant factors which need to be taken into consideration, are suggested. | en_US |
dc.description.abstract | Smyslem této diplomové práce je přispět k lingvistické a didaktické analýze diskurzu ve třídě. Lingvistické analýzy a interpretace vycházejí z klasifikace iniciací navržené A. B. M. Tsui a zkoumají druh, pořadí a frekvenci výskytu iniciací. Z didaktické stránky je pozornost soustředěna na potenciální korelace mezi iniciacemi učitele/ky na straně jedné a rozdělením studentů do skupin, základními jazykovými dovednostmi a pořadím jednotlivých činností na straně druhé. S ohledem na tato kritéria jsme analyzovali čtyři vyučovací hodiny čtyř různých učitelek anglického jazyka a hledali společné a odlišné vlastnosti jejich iniciací a v obecnější rovině také shodné a rozdílné rysy iniciací na nižším a vyšším stupni gymnázia. Závěrem jsme shrnuli naše lingvistické i didaktické poznatky, naznačili jevy, které se zdají být typické pro diskurz ve třídě, a navrhli možnosti dalšího zkoumaní, včetně důležitých faktorů, jež by měly být zohledněny. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Initiating Acts in Classroom Discourse | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-22 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58498 | |
dc.title.translated | Iniciace v diskurzu ve třídě | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Matuchová, Klára | |
dc.identifier.aleph | 000986386 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Smyslem této diplomové práce je přispět k lingvistické a didaktické analýze diskurzu ve třídě. Lingvistické analýzy a interpretace vycházejí z klasifikace iniciací navržené A. B. M. Tsui a zkoumají druh, pořadí a frekvenci výskytu iniciací. Z didaktické stránky je pozornost soustředěna na potenciální korelace mezi iniciacemi učitele/ky na straně jedné a rozdělením studentů do skupin, základními jazykovými dovednostmi a pořadím jednotlivých činností na straně druhé. S ohledem na tato kritéria jsme analyzovali čtyři vyučovací hodiny čtyř různých učitelek anglického jazyka a hledali společné a odlišné vlastnosti jejich iniciací a v obecnější rovině také shodné a rozdílné rysy iniciací na nižším a vyšším stupni gymnázia. Závěrem jsme shrnuli naše lingvistické i didaktické poznatky, naznačili jevy, které se zdají být typické pro diskurz ve třídě, a navrhli možnosti dalšího zkoumaní, včetně důležitých faktorů, jež by měly být zohledněny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is a contribution to the linguistic and methodological analysis of classroom discourse. The linguistic analyses and interpretations, based on the classification of initiating acts suggested by A. B. M. Tsui, examine the kind, sequence, and frequency of initiating acts. The methodological ones search for any correlations between teachers' initiations on the one hand and grouping of the students, basic language skills, and instructional sequences on the other hand. Considering these criteria, four lessons taught by four different teachers are analysed in terms of the similarities and differences between their initiations, and furthermore, typical initiations in lower and higher secondary school lessons in general are looked for. Finally, our findings are summed up, classroom-specific features outlined and other options for further research, including relevant factors which need to be taken into consideration, are suggested. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009863860106986 | |