Grammar in Writing
Gramatika v psanem projevu
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15157Identifikátory
SIS: 58492
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matuchová, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
22. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce s názvem Gramatika v psaném projevu je zaměřena na studium metod používaných ve výuce gramatiky v psaném projevu, jejich použití v praxi a následném vyhodnocení na základě reálného pokroku žáků. První část tvoří teoretický základ, který vysvětluje pojem schopnost psaní, popisuje přístupy ve výuce schopnosti psaní a gramatiky. Popisuje také Společný evropský referenční rámec pro jazyky - jak popisuje klíčové dovednosti pro psaní a kritéria pro dosažení jednotlivých úrovní. Druhá, praktická část popisuje realizaci kurzu Grammar in Writing a jednotlivé plány vyučovacích hodin a jako formu vyhodnocení kurzu navrhuje jazykové portfolio vypracované na základě Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Součástí druhé praktické části je i vyhodnocení kurzu a jeho úspěšnosti na základě prací žáků a jazykového portfolia.
The diploma thesis entitled Grammar in Writing focuses on the methods used in teaching grammar in writing, its application in practice and the consequent evaluation based on the progress of students. The theoretical part tries to explain the notion of writing as a skill, the methodology of teaching writing skills and grammar. It also introduces the Common European Framework of Reference for Languages - it explains the key competences for writing and the criteria for achieving particular levels. The practical part descibes the realisation of the course Grammar in Writing and detailed lesson plans. As a form of evaluation of the course a language portfolio was designed implementing the requirements of the Common European Framework of Reference for Languages. The practical part also includes the evaluation of the course based on students' work and the language portfolio.