Mediální výchova v českém prostředí: východiska a realizace
Media education in czech environment: starting points and realization
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15294Identifikátory
SIS: 59127
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prokop, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...
Na počátku mé volby věnovat svoji diplomovou práci mediální výchově stojí absolvování stejnojmenného předmětu v podobě výběrového semináře pro studenty Pedagogické fakulty University Karlovy. V průběhu tohoto semináře jsem si utříbila představu o tom, jakým specifickým oborem, doprovázeným syntézou poznatků napříč mnoha obory společenskovědního bádání mediální problematika je a jak výrazně aktuální náboj v sobě obsahuje. Zároveň jsem si tehdy v rámci své osobní životní retrospektivy uvědomila, že je škoda, že jsem se s touto problematikou nesetkala již na nižších stupních mé školní dráhy. S úsměvem dnes vzpomínám, jak jsem si jako dítě naivně vylepovala na stěnu plakáty jednoho oblíbeného jihoamerického revolucionáře takřka nic nevědouc o jeho revolucionářství, prozpěvovala si Janáčkovu Humoresku, figurující v hudebním podkresu jedné reklamy na nejmenovaný tuk, nic nevědouc o Janáčkově autorství, a v úžasu koukala na živé televizní záběry z válečné operace Pouštní bouře ignorujíc program pro děti, běžící na druhém programu. Nemyslím, že bych snad byla díky systematické školní mediální výchově ušetřena těchto dětských naivit, ale jistě by můj způsob uvažování o světě, který už i mně z velké části zprostředkovala média, doznal již dříve uvědomělejších podob. Tudy se ubíraly mé myšlenky před rozhodnutím...