dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Jirošová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:21:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:21:08Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15299 | |
dc.description.abstract | In this diploma thesis I'm dealing with the issue of entry to school and pre-school preparation for reading and writing. The aim of my diploma thesis was to choose children with the lack of preparedness for reading and writing and particular skills, which are proved as underdeveloped and improve them within five weeks of goal-directed work. I prepared a diagnostic test in which I checked the level of thinking, speech, visual perception, perception of the position in space, perception of relations in space, auditory perception, memory and attention....On the basis of theoretical knowledge, what a pre-school child should know before the entry to school, in order to be successful in reading and writing, I compiled a compensatory excercise, which I was inserting systematically for the selected children into their work during the day for the duration of five weeks. On the basis of evaluation of results from the output test I can say, that all the six children improved their skills, so they could enter to school more prepared. | en_US |
dc.description.abstract | V diplomové práci se zabývám problematikou vstupu do školy a předškolní přípravou na čtení a psaní. Cílem mé diplomové práce bylo vybrat děti s nedostatečnou připraveností pro čtení a psaní a jednotlivé dovednosti, které se prokážou jako nedostatečně rozvinuté, během pěti týdnů cílené práce zdokonalit. Sestavila jsem diagnostickou zkoušku, v níž jsem ověřovala úroveň myšlení, řeči, zrakového vnímání, vnímání polohy v prostoru, vnímání vztahů v prostoru, sluchového vnímání, grafomotoriky, jemné motoriky, motoriky artikulačních orgánů, mikromotoriky očních pohybů, paměti a pozornosti. Na základě teoretických znalostí o tom, co má předškolní dítě před vstupem do školy umět, aby bylo ve čtení a psaní úspěšné, jsem sestavila kompenzační cvičení, která jsem soustavně zařazovala pro vybrané děti po dobu pěti týdnů do zaměstnání v průběhu dne. Na základě vyhodnocení výsledků z výstupních testů mohu říci, že u všech šesti dětí došlo ke zlepšení, děti tak mohly nastoupit do školy lépe připravené. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vstup dítěte do školy a příprava na rozvoj počáteční gramotnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58351 | |
dc.title.translated | Entry of a child to school and preparation for the development of early literacy | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000977158 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci se zabývám problematikou vstupu do školy a předškolní přípravou na čtení a psaní. Cílem mé diplomové práce bylo vybrat děti s nedostatečnou připraveností pro čtení a psaní a jednotlivé dovednosti, které se prokážou jako nedostatečně rozvinuté, během pěti týdnů cílené práce zdokonalit. Sestavila jsem diagnostickou zkoušku, v níž jsem ověřovala úroveň myšlení, řeči, zrakového vnímání, vnímání polohy v prostoru, vnímání vztahů v prostoru, sluchového vnímání, grafomotoriky, jemné motoriky, motoriky artikulačních orgánů, mikromotoriky očních pohybů, paměti a pozornosti. Na základě teoretických znalostí o tom, co má předškolní dítě před vstupem do školy umět, aby bylo ve čtení a psaní úspěšné, jsem sestavila kompenzační cvičení, která jsem soustavně zařazovala pro vybrané děti po dobu pěti týdnů do zaměstnání v průběhu dne. Na základě vyhodnocení výsledků z výstupních testů mohu říci, že u všech šesti dětí došlo ke zlepšení, děti tak mohly nastoupit do školy lépe připravené. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this diploma thesis I'm dealing with the issue of entry to school and pre-school preparation for reading and writing. The aim of my diploma thesis was to choose children with the lack of preparedness for reading and writing and particular skills, which are proved as underdeveloped and improve them within five weeks of goal-directed work. I prepared a diagnostic test in which I checked the level of thinking, speech, visual perception, perception of the position in space, perception of relations in space, auditory perception, memory and attention....On the basis of theoretical knowledge, what a pre-school child should know before the entry to school, in order to be successful in reading and writing, I compiled a compensatory excercise, which I was inserting systematically for the selected children into their work during the day for the duration of five weeks. On the basis of evaluation of results from the output test I can say, that all the six children improved their skills, so they could enter to school more prepared. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009771580106986 | |