Zobrazit minimální záznam

The selection of children in the music schools.
dc.contributor.advisorTichá, Alena
dc.creatorSecká, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:25:54Z
dc.date.available2017-04-10T12:25:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15320
dc.description.abstractThe thesis called Problems of accepting children to a school of arts or a primary school with extended music education discusses testing of musical abilities. The first chapter defines the two school types as institutions providing continual education in music. The second chapter introduces the topic of musical abilities, their classification and diagnostics. Musical abilites are assessed most frequently by means of a test. Examples of standardized tests of musicality are given in chapter 2.4. Important part of the thesis is chapter 3, which presents actual tests of musicality as performed in individual schools. For this purpose I collaborated with multiple schools representing different school types. The practical part of the thesis describes particular tests of musicality I use in my teaching. Having performed an analysis of the present state I proposed a new way of testing children's musical abilities, with focus on motivation and experience. The exercises presented here may become inspiration to music teachers at both primary schools and schools of arts and possibly enrich their work.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Problematika výběru dětí do Základní umělecké školy a do základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy se zabývá především analýzou prověrek hudebnosti. V první kapitole jsou charakterizovány oba typy škol jako instituce poskytující kontinuální hudební vzdělávání. Druhá kapitola je věnována problematice hudebních schopností, jejich klasifikaci a diagnostice. Hudební schopnosti jsou zjišťovány nejčastěji formou testů. Příklady standardizovaných testů hudebnosti uvádím v kapitole č. 2.4. Těžiště práce spočívá v kapitole č. 3, která přináší analýzu prověrek hudebnosti tak, jak jsou prováděny v konkrétních školách. Jedná se o modelové příklady různých typů škol. V praktické části práce popisuji prověrky hudebnosti, které používám ve své praxi. Na základě analýzy současného stavu jsem navrhla nový způsob prověřování hudebních schopností dětí, které je zaměřené na motivaci a zážitek. Uvedená cvičení se mohou stát inspirací pro učitele hudební výchovy i učitele hudební nauky v ZUŠ a přispět tak k obohacení jejich práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika výběru dětí do ZUŠ a do ZŠ s RVHV.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59554
dc.title.translatedThe selection of children in the music schools.en_US
dc.contributor.refereeKodejška, Miloš
dc.identifier.aleph001012199
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Problematika výběru dětí do Základní umělecké školy a do základní školy s rozšířenou výukou hudební výchovy se zabývá především analýzou prověrek hudebnosti. V první kapitole jsou charakterizovány oba typy škol jako instituce poskytující kontinuální hudební vzdělávání. Druhá kapitola je věnována problematice hudebních schopností, jejich klasifikaci a diagnostice. Hudební schopnosti jsou zjišťovány nejčastěji formou testů. Příklady standardizovaných testů hudebnosti uvádím v kapitole č. 2.4. Těžiště práce spočívá v kapitole č. 3, která přináší analýzu prověrek hudebnosti tak, jak jsou prováděny v konkrétních školách. Jedná se o modelové příklady různých typů škol. V praktické části práce popisuji prověrky hudebnosti, které používám ve své praxi. Na základě analýzy současného stavu jsem navrhla nový způsob prověřování hudebních schopností dětí, které je zaměřené na motivaci a zážitek. Uvedená cvičení se mohou stát inspirací pro učitele hudební výchovy i učitele hudební nauky v ZUŠ a přispět tak k obohacení jejich práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis called Problems of accepting children to a school of arts or a primary school with extended music education discusses testing of musical abilities. The first chapter defines the two school types as institutions providing continual education in music. The second chapter introduces the topic of musical abilities, their classification and diagnostics. Musical abilites are assessed most frequently by means of a test. Examples of standardized tests of musicality are given in chapter 2.4. Important part of the thesis is chapter 3, which presents actual tests of musicality as performed in individual schools. For this purpose I collaborated with multiple schools representing different school types. The practical part of the thesis describes particular tests of musicality I use in my teaching. Having performed an analysis of the present state I proposed a new way of testing children's musical abilities, with focus on motivation and experience. The exercises presented here may become inspiration to music teachers at both primary schools and schools of arts and possibly enrich their work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010121990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV