Norská klavírní tvorba
Norwegian piano music
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15325Identifikátory
SIS: 59557
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Vít
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Norská klavírní tvorba" si klade za cíl zmapování významné části norské hudební kultury, vytvoření přehledu o této tématice a její prezentaci pro co nejširší veřejnost. Znalosti veřejnosti o norském prvku evropského kulturního dědictví jsou v porovnání se znalostmi o jiných národních kulturách značně chudé a neúplné. Toto platí nejen v České republice, ale i ve většině evropských států. Důvodem může být jazyková i geografická bariéra v přístupu k informacím o problematice. Práce "Norská klavírní tvorba" chce využít možností a znalostí jeho řešitelů, zmapovat norskou klavírní tvorbu, zanalyzovat možnosti jejího využití v pedagogické i koncertní praxi a rozšířit českým a zahraničním zájemcům znalosti o evropské hudební kultuře s akcentem na možnosti praktického využití těchto znalostí.
The goal of the work Norwegian piano music is to map out the important part of Norwegian music culture, to outline possibilities of its usage in concerts as well as in pedagogical practice and to present the results to the wide public. Public knowledge of the Norwegian part of the European cultural heritage is in comparison to knowledge in other national cultures quite poor. This concerns not only the Czech Republic, but mostly all European countries. It may be caused by the language as well as geographical barrier to information access. This work wants to use potential and special knowledge of its problems, make an analysis of usage possibilities in performing and pedagogical practice. Finally, the work wants to extend knowledge in European music culture to those Czech and foreign people who are interested in, and to offer them posiibilities of the practical use of this information.