Bel canto jako ideální cíl technické přípravy hlasu budoucích učitelů
Bel canto - ideal aim in technique preparation of teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15369Identifikátory
SIS: 59734
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Volavá, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
27. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Termín bel canto je mezi zpěváky a profesory zpěvu používán velmi často avšak nikdo přesně neví, jak tento pojem specifikovat. Mnoho studentů zpěvu či hlasové výchovy si tedy není jisto, co konkrétně je po nich žádáno a proto často nedosahují takových výsledků, jakých by mohli. To mě inspirovalo předmětu mé diplomové práce, jakým bylo stručně shrnout to, co kdy bylo napsáno o bel cantu a uvést to v kontextu hlasové výchovy budoucích učitelů hudební výchovy. Práce tvoří jakýsi celek. Najdeme zde kapitolu o fyziologii hlasu, neboť každý student zpěvu by měl mít alespoň základní orientaci v této problematice. Ne každý student hlasové výchovy se učí či rozumí italsky a protože tento jazyk je základem bel canta, uvádím také stručné zásady italské výslovnosti na základě Praktické metody N. Vaccaie. V závěru teoretické části mé diplomové práce uvádím tři významné osobnosti úzce spjaté s bel canem, kterými jsou Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilii Lehmann. Pěvecká pedagogika má jeden jediný cíl skládající se z krásy hlasu a čistoty intonace. Cest tomuto cíly je však tolik, kolik je pěveckých pedagogů. V praktické části mé diplomové práce jsem se proto nejprve pokusila uvést několik možných cest, které výše uvedenému cíli vedou, popsat několik možných způsobů, jakými jsou adepti učitelství hudební výchovy...
The notion bel canto is frequently used among singers and singing masters but nobody knows how exactly this concept should be specified. The students then are confused and consequently do not achieve such good results as they could. This fact inspired me for the topic of my master thesis, which is to briefly conclude, what has already been written about bel canto and put it into the context with the vocal training of teachers to be. This master thesis forms a complex work. There is a chapter about the vocal physiology, because every student should have at least basic knowledge about this topic. Because not all the students learn or understand Italian I added the chapter about the basic principles of the Italian pronunciation based on the Metodo practico di canto italiano by N. Vaccai. At the close of the theoretical part I introduced three significant names connected with bel canto, that are Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilli Lehmann. The vocal training has the only aim, that is the beauty of the voice and precise intonation. There are as many ways leading to this aim as many singing masters exist. In the practical part of this thesis I therefore tried to give several examples of possible ways to the above mentioned aim. I described several different ways how the vocal training of the teachers to be...