Zobrazit minimální záznam

Bel canto - ideal aim in technique preparation of teachers
dc.contributor.advisorHavlíček, Michael
dc.creatorSklenářová, Terezie
dc.date.accessioned2017-04-10T12:36:10Z
dc.date.available2017-04-10T12:36:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15369
dc.description.abstractThe notion bel canto is frequently used among singers and singing masters but nobody knows how exactly this concept should be specified. The students then are confused and consequently do not achieve such good results as they could. This fact inspired me for the topic of my master thesis, which is to briefly conclude, what has already been written about bel canto and put it into the context with the vocal training of teachers to be. This master thesis forms a complex work. There is a chapter about the vocal physiology, because every student should have at least basic knowledge about this topic. Because not all the students learn or understand Italian I added the chapter about the basic principles of the Italian pronunciation based on the Metodo practico di canto italiano by N. Vaccai. At the close of the theoretical part I introduced three significant names connected with bel canto, that are Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilli Lehmann. The vocal training has the only aim, that is the beauty of the voice and precise intonation. There are as many ways leading to this aim as many singing masters exist. In the practical part of this thesis I therefore tried to give several examples of possible ways to the above mentioned aim. I described several different ways how the vocal training of the teachers to be...en_US
dc.description.abstractTermín bel canto je mezi zpěváky a profesory zpěvu používán velmi často avšak nikdo přesně neví, jak tento pojem specifikovat. Mnoho studentů zpěvu či hlasové výchovy si tedy není jisto, co konkrétně je po nich žádáno a proto často nedosahují takových výsledků, jakých by mohli. To mě inspirovalo předmětu mé diplomové práce, jakým bylo stručně shrnout to, co kdy bylo napsáno o bel cantu a uvést to v kontextu hlasové výchovy budoucích učitelů hudební výchovy. Práce tvoří jakýsi celek. Najdeme zde kapitolu o fyziologii hlasu, neboť každý student zpěvu by měl mít alespoň základní orientaci v této problematice. Ne každý student hlasové výchovy se učí či rozumí italsky a protože tento jazyk je základem bel canta, uvádím také stručné zásady italské výslovnosti na základě Praktické metody N. Vaccaie. V závěru teoretické části mé diplomové práce uvádím tři významné osobnosti úzce spjaté s bel canem, kterými jsou Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilii Lehmann. Pěvecká pedagogika má jeden jediný cíl skládající se z krásy hlasu a čistoty intonace. Cest tomuto cíly je však tolik, kolik je pěveckých pedagogů. V praktické části mé diplomové práce jsem se proto nejprve pokusila uvést několik možných cest, které výše uvedenému cíli vedou, popsat několik možných způsobů, jakými jsou adepti učitelství hudební výchovy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleBel canto jako ideální cíl technické přípravy hlasu budoucích učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-27
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59734
dc.title.translatedBel canto - ideal aim in technique preparation of teachersen_US
dc.contributor.refereeVolavá, Iva
dc.identifier.aleph001012001
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTermín bel canto je mezi zpěváky a profesory zpěvu používán velmi často avšak nikdo přesně neví, jak tento pojem specifikovat. Mnoho studentů zpěvu či hlasové výchovy si tedy není jisto, co konkrétně je po nich žádáno a proto často nedosahují takových výsledků, jakých by mohli. To mě inspirovalo předmětu mé diplomové práce, jakým bylo stručně shrnout to, co kdy bylo napsáno o bel cantu a uvést to v kontextu hlasové výchovy budoucích učitelů hudební výchovy. Práce tvoří jakýsi celek. Najdeme zde kapitolu o fyziologii hlasu, neboť každý student zpěvu by měl mít alespoň základní orientaci v této problematice. Ne každý student hlasové výchovy se učí či rozumí italsky a protože tento jazyk je základem bel canta, uvádím také stručné zásady italské výslovnosti na základě Praktické metody N. Vaccaie. V závěru teoretické části mé diplomové práce uvádím tři významné osobnosti úzce spjaté s bel canem, kterými jsou Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilii Lehmann. Pěvecká pedagogika má jeden jediný cíl skládající se z krásy hlasu a čistoty intonace. Cest tomuto cíly je však tolik, kolik je pěveckých pedagogů. V praktické části mé diplomové práce jsem se proto nejprve pokusila uvést několik možných cest, které výše uvedenému cíli vedou, popsat několik možných způsobů, jakými jsou adepti učitelství hudební výchovy...cs_CZ
uk.abstract.enThe notion bel canto is frequently used among singers and singing masters but nobody knows how exactly this concept should be specified. The students then are confused and consequently do not achieve such good results as they could. This fact inspired me for the topic of my master thesis, which is to briefly conclude, what has already been written about bel canto and put it into the context with the vocal training of teachers to be. This master thesis forms a complex work. There is a chapter about the vocal physiology, because every student should have at least basic knowledge about this topic. Because not all the students learn or understand Italian I added the chapter about the basic principles of the Italian pronunciation based on the Metodo practico di canto italiano by N. Vaccai. At the close of the theoretical part I introduced three significant names connected with bel canto, that are Niccolô Vaccai, Mathilde Marchesi a Lilli Lehmann. The vocal training has the only aim, that is the beauty of the voice and precise intonation. There are as many ways leading to this aim as many singing masters exist. In the practical part of this thesis I therefore tried to give several examples of possible ways to the above mentioned aim. I described several different ways how the vocal training of the teachers to be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010120010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV