dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Tomanová, Jarmila | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:38:40Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:38:40Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15371 | |
dc.description.abstract | In my diploma thesis, which deals with visual memory of 5 to 6 -year-old children, I tried to detect the level of visual memory in children just before entering the 1st class and in the same children after entering Primary School. I wanted to come to a conclusion whether there is an advance in connection with maturation or whether there is no advance and, therefore, it is necessary to train visual memory in pre-school age. The theoretical part specifies the terminology of psychic processes both generally and in connection with the development of these processes in preschool- aged children. With respect to the topic of the diploma thesis, I am more concerned with memory and the types of memory in this part of my thesis. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci, která se zabývá zrakovou pamětí dětí 5 - 6 letých, jsem se snažila zjistit úroveň zrakové paměti u dětí těsně před vstupem do 1.třídy a týchž dětí po nástupu do základní školy a dojít k závěru, zda dochází k posunu v souvislosti se zráním, nebo zda k posunu nedochází a je třeba zrakovou paměť již v předškolním věku trénovat. Teoretická část vymezuje terminologii psychických procesů jednak obecně, jednak v souvislosti s vývojem těchto procesů u dítěte předškolního věku. Vzhledem k tématu diplomové práce se v této části více zabývám pamětí a jejími druhy. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zraková paměť dětí 5 - 6 letých | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59033 | |
dc.title.translated | Visual memory of children 5 - 6 years old | en_US |
dc.contributor.referee | Stopenová, Anna | |
dc.identifier.aleph | 001202190 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci, která se zabývá zrakovou pamětí dětí 5 - 6 letých, jsem se snažila zjistit úroveň zrakové paměti u dětí těsně před vstupem do 1.třídy a týchž dětí po nástupu do základní školy a dojít k závěru, zda dochází k posunu v souvislosti se zráním, nebo zda k posunu nedochází a je třeba zrakovou paměť již v předškolním věku trénovat. Teoretická část vymezuje terminologii psychických procesů jednak obecně, jednak v souvislosti s vývojem těchto procesů u dítěte předškolního věku. Vzhledem k tématu diplomové práce se v této části více zabývám pamětí a jejími druhy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my diploma thesis, which deals with visual memory of 5 to 6 -year-old children, I tried to detect the level of visual memory in children just before entering the 1st class and in the same children after entering Primary School. I wanted to come to a conclusion whether there is an advance in connection with maturation or whether there is no advance and, therefore, it is necessary to train visual memory in pre-school age. The theoretical part specifies the terminology of psychic processes both generally and in connection with the development of these processes in preschool- aged children. With respect to the topic of the diploma thesis, I am more concerned with memory and the types of memory in this part of my thesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012021900106986 | |