dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Richterová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:39:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:39:21Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15374 | |
dc.description.abstract | The paper analyses the development of construction using the Kapla building blocks by threeyear old children. At this age, a child has mastered fine movements, such as griping and handling of small material, and thus the conditions to start using Kapla has been established. It concerns long-term qualitative research applying the method of passive observation that is to be carried out in kindergarten. The paper seeks to compare the development of construction using the Kapla building blocks with the same using the Tofa building blocks. This research brings new perspectives of development of construction by children. | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá vývojem stavby ze stavebnice Kapla u tříletých dětí. Dítě v tomto věku již zvládá jemné pohyby, např. uchopování a manipulaci s drobným materiálem, proto může být hra se stavebnicí Kapla v tomto věku zařazena. Jde o dlouhodobý kvalitativní výzkum, formou tzv. nezúčastněného pozorování, který probíhal v prostředí tříd mateřské školy. Snaží se porovnat vývoj staveb ze stavebnice Kapla s vývojem staveb ze stavebnice Tofa. Tento výzkum přináší nové pohledy na vývoj stavby u dětí | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vývoj stavby ze stavebnice Kapla u tříletých dětí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59032 | |
dc.title.translated | Development of construction using the Kapla building blocks by three-year old children | en_US |
dc.contributor.referee | Pěchoučková, Šárka | |
dc.identifier.aleph | 001202183 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá vývojem stavby ze stavebnice Kapla u tříletých dětí. Dítě v tomto věku již zvládá jemné pohyby, např. uchopování a manipulaci s drobným materiálem, proto může být hra se stavebnicí Kapla v tomto věku zařazena. Jde o dlouhodobý kvalitativní výzkum, formou tzv. nezúčastněného pozorování, který probíhal v prostředí tříd mateřské školy. Snaží se porovnat vývoj staveb ze stavebnice Kapla s vývojem staveb ze stavebnice Tofa. Tento výzkum přináší nové pohledy na vývoj stavby u dětí | cs_CZ |
uk.abstract.en | The paper analyses the development of construction using the Kapla building blocks by threeyear old children. At this age, a child has mastered fine movements, such as griping and handling of small material, and thus the conditions to start using Kapla has been established. It concerns long-term qualitative research applying the method of passive observation that is to be carried out in kindergarten. The paper seeks to compare the development of construction using the Kapla building blocks with the same using the Tofa building blocks. This research brings new perspectives of development of construction by children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012021830106986 | |