Řešení úloh typu bludiště u žáků druhé ročníku ZŠ
Problem solving process of second grade pupils: Case of labyrints.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15375Identifikátory
SIS: 58889
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kloboučková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
13. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce je zaměřena na řešení úloh a vájemnou komunikaci v prostředí Bludišť u žáků druhých ročníků základních škol. Na začátku práce uvádím pojmy, které při práci s žáky v prostředí Bludišť používám. Popsala jsem zde své vlastní seznamování s bludišti a problémy, se kterými jsem se při řešení prvních bludišť setkala. V další části jsem vypracovala pracovní listy, které žáky seznámí s problematikou tohoto prostředí a s nimi jsem provedla experimenty. Pozorovala jsem u žáků řešitelský proces a způsob jejich komunikace mezi sebou a mnou. V poslední části jsem se pokusila o přehled všech jevů, se kterými jsem se průběhu experimentování setkala.
This work is focused upon labyrinth type exercises and tasks for primary schools' second grade pupils. The main focus of my work is on how the students solve the tasks given them, and on how they communicate in order to arrive at these solutions. At the start of the work I set forth the concepts and terms used in working with the labyrinth environment. I also describe my own discovery of the labyrinth solving processes, as well as some of the challenges that I had to solve as I learned this system. In the second part of the paper there are examples of worksheets that I have prepared and tried out in the classroom. I have experimented with using them as a way of presenting labyrinth problems to my second grade pupils, and have observed the processes the children use in solving their tasks as well as how they communicate with themselves and (especially) with me. In the final part I describe all the phenomena that I have observed as well as other issues that I have run into in the course of my experiments.