Zobrazit minimální záznam

Problem solving process of second grade pupils: Case of labyrints.
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorMacháčková, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-10T12:39:34Z
dc.date.available2017-04-10T12:39:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15375
dc.description.abstractThis work is focused upon labyrinth type exercises and tasks for primary schools' second grade pupils. The main focus of my work is on how the students solve the tasks given them, and on how they communicate in order to arrive at these solutions. At the start of the work I set forth the concepts and terms used in working with the labyrinth environment. I also describe my own discovery of the labyrinth solving processes, as well as some of the challenges that I had to solve as I learned this system. In the second part of the paper there are examples of worksheets that I have prepared and tried out in the classroom. I have experimented with using them as a way of presenting labyrinth problems to my second grade pupils, and have observed the processes the children use in solving their tasks as well as how they communicate with themselves and (especially) with me. In the final part I describe all the phenomena that I have observed as well as other issues that I have run into in the course of my experiments.en_US
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na řešení úloh a vájemnou komunikaci v prostředí Bludišť u žáků druhých ročníků základních škol. Na začátku práce uvádím pojmy, které při práci s žáky v prostředí Bludišť používám. Popsala jsem zde své vlastní seznamování s bludišti a problémy, se kterými jsem se při řešení prvních bludišť setkala. V další části jsem vypracovala pracovní listy, které žáky seznámí s problematikou tohoto prostředí a s nimi jsem provedla experimenty. Pozorovala jsem u žáků řešitelský proces a způsob jejich komunikace mezi sebou a mnou. V poslední části jsem se pokusila o přehled všech jevů, se kterými jsem se průběhu experimentování setkala.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŘešení úloh typu bludiště u žáků druhé ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-13
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58889
dc.title.translatedProblem solving process of second grade pupils: Case of labyrints.en_US
dc.contributor.refereeKloboučková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001007983
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na řešení úloh a vájemnou komunikaci v prostředí Bludišť u žáků druhých ročníků základních škol. Na začátku práce uvádím pojmy, které při práci s žáky v prostředí Bludišť používám. Popsala jsem zde své vlastní seznamování s bludišti a problémy, se kterými jsem se při řešení prvních bludišť setkala. V další části jsem vypracovala pracovní listy, které žáky seznámí s problematikou tohoto prostředí a s nimi jsem provedla experimenty. Pozorovala jsem u žáků řešitelský proces a způsob jejich komunikace mezi sebou a mnou. V poslední části jsem se pokusila o přehled všech jevů, se kterými jsem se průběhu experimentování setkala.cs_CZ
uk.abstract.enThis work is focused upon labyrinth type exercises and tasks for primary schools' second grade pupils. The main focus of my work is on how the students solve the tasks given them, and on how they communicate in order to arrive at these solutions. At the start of the work I set forth the concepts and terms used in working with the labyrinth environment. I also describe my own discovery of the labyrinth solving processes, as well as some of the challenges that I had to solve as I learned this system. In the second part of the paper there are examples of worksheets that I have prepared and tried out in the classroom. I have experimented with using them as a way of presenting labyrinth problems to my second grade pupils, and have observed the processes the children use in solving their tasks as well as how they communicate with themselves and (especially) with me. In the final part I describe all the phenomena that I have observed as well as other issues that I have run into in the course of my experiments.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010079830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV