Zobrazit minimální záznam

Spontaneity in art and in children's art. Neoexpressionism, its origin and roles in art of the 2nd half of the 20th century
dc.contributor.advisorBláha, Jaroslav
dc.creatorTurková, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-10T12:51:55Z
dc.date.available2017-04-10T12:51:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15416
dc.description.abstractThe first chapter of the theoretical part is about connections between spontaneity in art and expressive tendency. The work monitors the development of expressionism at the beginnig of the 20th century with accent on german art, specifically the art group Die Brücke, and its influence on german figurative painting after the second world war. The work is focused on german neoexpressionism and it presents its "founders", who already came out in the 60's, painters of Neue Wilde and the Cologne art group Mülheimer Freiheit. The didactic section deals with the characteristics of children's spontaneus expression from different points of view and with emotions in art education. It contains a project based on expressive fuguration realized in grammar school and basic school.en_US
dc.description.abstractPrvní kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpontánnost v umělecké tvorbě a v dětském výtvarném projevu. Neoexpresionismus, jeho kořeny a role v umění 2. poloviny 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59042
dc.title.translatedSpontaneity in art and in children's art. Neoexpressionism, its origin and roles in art of the 2nd half of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeSynecký, Jakub
dc.identifier.aleph001007584
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole.cs_CZ
uk.abstract.enThe first chapter of the theoretical part is about connections between spontaneity in art and expressive tendency. The work monitors the development of expressionism at the beginnig of the 20th century with accent on german art, specifically the art group Die Brücke, and its influence on german figurative painting after the second world war. The work is focused on german neoexpressionism and it presents its "founders", who already came out in the 60's, painters of Neue Wilde and the Cologne art group Mülheimer Freiheit. The didactic section deals with the characteristics of children's spontaneus expression from different points of view and with emotions in art education. It contains a project based on expressive fuguration realized in grammar school and basic school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010075840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV