dc.contributor.advisor | Bláha, Jaroslav | |
dc.creator | Turková, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:51:55Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:51:55Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15416 | |
dc.description.abstract | The first chapter of the theoretical part is about connections between spontaneity in art and expressive tendency. The work monitors the development of expressionism at the beginnig of the 20th century with accent on german art, specifically the art group Die Brücke, and its influence on german figurative painting after the second world war. The work is focused on german neoexpressionism and it presents its "founders", who already came out in the 60's, painters of Neue Wilde and the Cologne art group Mülheimer Freiheit. The didactic section deals with the characteristics of children's spontaneus expression from different points of view and with emotions in art education. It contains a project based on expressive fuguration realized in grammar school and basic school. | en_US |
dc.description.abstract | První kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spontánnost v umělecké tvorbě a v dětském výtvarném projevu. Neoexpresionismus, jeho kořeny a role v umění 2. poloviny 20. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-21 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59042 | |
dc.title.translated | Spontaneity in art and in children's art. Neoexpressionism, its origin and roles in art of the 2nd half of the 20th century | en_US |
dc.contributor.referee | Synecký, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001007584 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | První kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The first chapter of the theoretical part is about connections between spontaneity in art and expressive tendency. The work monitors the development of expressionism at the beginnig of the 20th century with accent on german art, specifically the art group Die Brücke, and its influence on german figurative painting after the second world war. The work is focused on german neoexpressionism and it presents its "founders", who already came out in the 60's, painters of Neue Wilde and the Cologne art group Mülheimer Freiheit. The didactic section deals with the characteristics of children's spontaneus expression from different points of view and with emotions in art education. It contains a project based on expressive fuguration realized in grammar school and basic school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010075840106986 | |