Problematika vstupu dítěte do ZŠ
Questions associated with a child's starting primary school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15427Identifikátory
SIS: 58435
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Předkládaná práce je v teoretické části zaměřena na problematiku přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Charakterizuje znaky a kategorie školní zralosti. Dále se věnuje diagnostice v pedagogické i poradenské praxi. Výzkumná část mapuje nej frekventovanější problémy, které se vyskytují u dětí na konci předškolního období a v období nástupu do základní školy. Hlavní metodou regionálního šetření je rozhovor s pedagogy mateřských a základních škol. Prezentuje výsledky a konfrontaci názorů pedagogů.
In its theoretical part the presented dissertation focuses on problems connected with transfer of the child from the kindergarten to primary school. It provides characteristics of the school maturity criteria and categories. Diagnostics in pedagogic and advisory practise is also dealt with. The most frequent problems which can appear with the children at the end of the pre-school period and during their starting primary school are mapped in the research part The basic method used for regional survey is interviewing pedagogues of the kindergartens and primary schools. Results and pedagogues'opinion confrontation are also presented.