dc.contributor.advisor | Kropáčková, Jana | |
dc.creator | Tomišková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:54:30Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:54:30Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15427 | |
dc.description.abstract | In its theoretical part the presented dissertation focuses on problems connected with transfer of the child from the kindergarten to primary school. It provides characteristics of the school maturity criteria and categories. Diagnostics in pedagogic and advisory practise is also dealt with. The most frequent problems which can appear with the children at the end of the pre-school period and during their starting primary school are mapped in the research part The basic method used for regional survey is interviewing pedagogues of the kindergartens and primary schools. Results and pedagogues'opinion confrontation are also presented. | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná práce je v teoretické části zaměřena na problematiku přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Charakterizuje znaky a kategorie školní zralosti. Dále se věnuje diagnostice v pedagogické i poradenské praxi. Výzkumná část mapuje nej frekventovanější problémy, které se vyskytují u dětí na konci předškolního období a v období nástupu do základní školy. Hlavní metodou regionálního šetření je rozhovor s pedagogy mateřských a základních škol. Prezentuje výsledky a konfrontaci názorů pedagogů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problematika vstupu dítěte do ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58435 | |
dc.title.translated | Questions associated with a child's starting primary school attendance | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000977083 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce je v teoretické části zaměřena na problematiku přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Charakterizuje znaky a kategorie školní zralosti. Dále se věnuje diagnostice v pedagogické i poradenské praxi. Výzkumná část mapuje nej frekventovanější problémy, které se vyskytují u dětí na konci předškolního období a v období nástupu do základní školy. Hlavní metodou regionálního šetření je rozhovor s pedagogy mateřských a základních škol. Prezentuje výsledky a konfrontaci názorů pedagogů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In its theoretical part the presented dissertation focuses on problems connected with transfer of the child from the kindergarten to primary school. It provides characteristics of the school maturity criteria and categories. Diagnostics in pedagogic and advisory practise is also dealt with. The most frequent problems which can appear with the children at the end of the pre-school period and during their starting primary school are mapped in the research part The basic method used for regional survey is interviewing pedagogues of the kindergartens and primary schools. Results and pedagogues'opinion confrontation are also presented. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009770830106986 | |