Možnosti spolupráce v pedagogické práci na mateřské škole
The cooperation possibilities at pedagogical work within the kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15431Identifikátory
SIS: 58444
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Za poslední období prošla oblast školství velkým vývojem, do škol přinesl vývoj řadu změn a to školám na všech stupních. Doba proměn tak přinesla novou podobu i předškolnímu vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání a zároveň styly práce. Proměny přinesly nové přístupy dítěti, rodičům, změnila se i role učitelky a její vztah a přístup dítěti. Na pedagogické pracovníky jsou tak kladeny vyšší požadavky, které vyžadují spolupráci všech pracovníků. Při pedagogické práci u dětí je tak nutná spolupráce všech učitelek a to spolupráce uvnitř mateřské školy, ale i spolupráce směrem ven, tj. rodičům i ostatní veřejnosti. Diplomová práce přináší teoretické poznatky vztahující se ke spolupráci a snaží se zjistit, jak aktivně pedagogové v mateřských školách spolupracují, jaké uplatňují styly a metody při spolupráci v jejich pedagogické práci s dětmi. Nedílnou součástí diplomové práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, které porovnává názory na odpovědi pedagogických pracovníků na spolupráci pedagogické činnosti v mateřských školách.
A huge development and changes within the educational system sphere have occurred recently which brought about several transfers at all schools degrees system. Time of transfers has brought new representation also for a pre-school education. Such has proved a needy of education content change, either the way of work. The transfer laid down a new approach towards children, parents. At the same moment also a rule of a teacher has risen and her/his approach to the child. New and higher demands of pedagogic white-collars are required. Thus requires a cooperation of all co-workers and collars. A needy of all teachers' co-operation, internally of a kinder-garden's collars is required while outer co-operation afford is also presented; i.e. towards parents and to the other public. The dissertation accommodates a theoretical acknowledgement on co-operation while searching a way of how co-operation of pedagogic staff is made with respect of style and methods during their co-operation and work with children. An assessment of questionnaire research forms a part of this dissertation work. There the opinions on given answers of pedagogic collars of pedagogic activity and co-operation within kinder-gardens are compared.