Zobrazit minimální záznam

The cooperation possibilities at pedagogical work within the kindergarten
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorKrálová, Jarmila
dc.date.accessioned2017-04-10T12:55:34Z
dc.date.available2017-04-10T12:55:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15431
dc.description.abstractA huge development and changes within the educational system sphere have occurred recently which brought about several transfers at all schools degrees system. Time of transfers has brought new representation also for a pre-school education. Such has proved a needy of education content change, either the way of work. The transfer laid down a new approach towards children, parents. At the same moment also a rule of a teacher has risen and her/his approach to the child. New and higher demands of pedagogic white-collars are required. Thus requires a cooperation of all co-workers and collars. A needy of all teachers' co-operation, internally of a kinder-garden's collars is required while outer co-operation afford is also presented; i.e. towards parents and to the other public. The dissertation accommodates a theoretical acknowledgement on co-operation while searching a way of how co-operation of pedagogic staff is made with respect of style and methods during their co-operation and work with children. An assessment of questionnaire research forms a part of this dissertation work. There the opinions on given answers of pedagogic collars of pedagogic activity and co-operation within kinder-gardens are compared.en_US
dc.description.abstractZa poslední období prošla oblast školství velkým vývojem, do škol přinesl vývoj řadu změn a to školám na všech stupních. Doba proměn tak přinesla novou podobu i předškolnímu vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání a zároveň styly práce. Proměny přinesly nové přístupy dítěti, rodičům, změnila se i role učitelky a její vztah a přístup dítěti. Na pedagogické pracovníky jsou tak kladeny vyšší požadavky, které vyžadují spolupráci všech pracovníků. Při pedagogické práci u dětí je tak nutná spolupráce všech učitelek a to spolupráce uvnitř mateřské školy, ale i spolupráce směrem ven, tj. rodičům i ostatní veřejnosti. Diplomová práce přináší teoretické poznatky vztahující se ke spolupráci a snaží se zjistit, jak aktivně pedagogové v mateřských školách spolupracují, jaké uplatňují styly a metody při spolupráci v jejich pedagogické práci s dětmi. Nedílnou součástí diplomové práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, které porovnává názory na odpovědi pedagogických pracovníků na spolupráci pedagogické činnosti v mateřských školách.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti spolupráce v pedagogické práci na mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-16
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58444
dc.title.translatedThe cooperation possibilities at pedagogical work within the kindergartenen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
dc.identifier.aleph000976847
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZa poslední období prošla oblast školství velkým vývojem, do škol přinesl vývoj řadu změn a to školám na všech stupních. Doba proměn tak přinesla novou podobu i předškolnímu vzdělávání, která vyvolala potřebu změnit obsah vzdělávání a zároveň styly práce. Proměny přinesly nové přístupy dítěti, rodičům, změnila se i role učitelky a její vztah a přístup dítěti. Na pedagogické pracovníky jsou tak kladeny vyšší požadavky, které vyžadují spolupráci všech pracovníků. Při pedagogické práci u dětí je tak nutná spolupráce všech učitelek a to spolupráce uvnitř mateřské školy, ale i spolupráce směrem ven, tj. rodičům i ostatní veřejnosti. Diplomová práce přináší teoretické poznatky vztahující se ke spolupráci a snaží se zjistit, jak aktivně pedagogové v mateřských školách spolupracují, jaké uplatňují styly a metody při spolupráci v jejich pedagogické práci s dětmi. Nedílnou součástí diplomové práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, které porovnává názory na odpovědi pedagogických pracovníků na spolupráci pedagogické činnosti v mateřských školách.cs_CZ
uk.abstract.enA huge development and changes within the educational system sphere have occurred recently which brought about several transfers at all schools degrees system. Time of transfers has brought new representation also for a pre-school education. Such has proved a needy of education content change, either the way of work. The transfer laid down a new approach towards children, parents. At the same moment also a rule of a teacher has risen and her/his approach to the child. New and higher demands of pedagogic white-collars are required. Thus requires a cooperation of all co-workers and collars. A needy of all teachers' co-operation, internally of a kinder-garden's collars is required while outer co-operation afford is also presented; i.e. towards parents and to the other public. The dissertation accommodates a theoretical acknowledgement on co-operation while searching a way of how co-operation of pedagogic staff is made with respect of style and methods during their co-operation and work with children. An assessment of questionnaire research forms a part of this dissertation work. There the opinions on given answers of pedagogic collars of pedagogic activity and co-operation within kinder-gardens are compared.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009768470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV