Tvorba školních vzdělávacích programů na základních školách praktických
Development of educational programmes in primary special schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15433Identifikátory
SIS: 59532
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brychnáčová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice.
The thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma.