dc.contributor.advisor | Zemková, Jaroslava | |
dc.creator | Kábrt, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:55:59Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:55:59Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15433 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Tvorba školních vzdělávacích programů na základních školách praktických | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59532 | |
dc.title.translated | Development of educational programmes in primary special schools | en_US |
dc.contributor.referee | Brychnáčová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001110908 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the subject of development of the school education programmes in the special schools. In the theoretical part I write about the conception of education, outline the history of the legislation of Czech educational system and in more detail I concentrate on the way to the new school statute. Further I describe the changes related with the new school statute and with the development of the school educational programmes. The practical part results from the inquiry at the special schools. Information is obtained through the medium of questionnaries from pedagogues, co-ordinators of the development of the schools educational programmes and headmasters of the special schools and predicate about their foreknowledge, understanding and the attitude to this dilemma. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011109080106986 | |