dc.contributor.advisor | Kargerová, Jana | |
dc.creator | Srbová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:00:40Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:00:40Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15454 | |
dc.description.abstract | Diploma work "Expoundation of key competentions for problems's solving in activity centres Step By Step Programme " is centred on the activity centres theme in Step By Step Programme and on the question, in which way is it possible to expound key competentions, particularly competention for problems's solving. Theoretical part describes today's approach to school teaching in connection with The European trend of training and education. It presents the Step By Step Programme, its bases, policies and fundamentals. It charts the idea of activity centres with historical connection and decribes its approach to the Step By Step Programme. Practical part results from the problemacy of key competentions integration to the school training. Operational investigation proves by evidence the way to their integrating in activity centres use of the Step By Step Programme at one of the primary schools in Prague. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Rozvíjení klíčové kompetence řešení problému v centrech aktivit programu Začít spolu" se věnuje tématu center aktivit v programu Začít spolu a otázce, jakým způsobem lze v centrech rozvíjet klíčové kompetence, konkrétně kompetence řešení problémů. Teoretická část popisuje současné pojetí výuky v kontextu Evropského trendu výchovy a vzdělávání. Prezentuje program Začít spolu, jeho východiska, strategie a zásady. Mapuje myšlenku center aktivit v historickém kontextu a popisuje jejich pojetí v programu Začít spolu. Výzkumná část vychází z problematiky integrace klíčových kompetencí do výuky. Akční výzkum dokumentuje cestu jejich začleňování do praxe center akivit programu Začít spolu na jedné základní škole v Praze. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rozvíjení klíčových kompetencí k řešení problému v centrech aktivit programu "začít spolu" | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-12 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58376 | |
dc.title.translated | Expoundation of key competions for problem's solving in activity centres step by step programme | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 000977758 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Rozvíjení klíčové kompetence řešení problému v centrech aktivit programu Začít spolu" se věnuje tématu center aktivit v programu Začít spolu a otázce, jakým způsobem lze v centrech rozvíjet klíčové kompetence, konkrétně kompetence řešení problémů. Teoretická část popisuje současné pojetí výuky v kontextu Evropského trendu výchovy a vzdělávání. Prezentuje program Začít spolu, jeho východiska, strategie a zásady. Mapuje myšlenku center aktivit v historickém kontextu a popisuje jejich pojetí v programu Začít spolu. Výzkumná část vychází z problematiky integrace klíčových kompetencí do výuky. Akční výzkum dokumentuje cestu jejich začleňování do praxe center akivit programu Začít spolu na jedné základní škole v Praze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma work "Expoundation of key competentions for problems's solving in activity centres Step By Step Programme " is centred on the activity centres theme in Step By Step Programme and on the question, in which way is it possible to expound key competentions, particularly competention for problems's solving. Theoretical part describes today's approach to school teaching in connection with The European trend of training and education. It presents the Step By Step Programme, its bases, policies and fundamentals. It charts the idea of activity centres with historical connection and decribes its approach to the Step By Step Programme. Practical part results from the problemacy of key competentions integration to the school training. Operational investigation proves by evidence the way to their integrating in activity centres use of the Step By Step Programme at one of the primary schools in Prague. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009777580106986 | |