Zobrazit minimální záznam

The children's drawing development from five to eight
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorKadlecová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-10T13:01:57Z
dc.date.available2017-04-10T13:01:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15460
dc.description.abstractThis work deals with children's drawing development. It's aim is to illustrate or confront the knowledge found in literature with my empirical material. The basis of this work is a collection of 69 drawings and other graphic creations of one girl in age from five-and-half to nine years. The pictures are ordered chronologically; they are in the biggest size possible in appendix. Reduced forms of pictures are printed and described in constituent chapters of practical part of this work. Theoretical part deals with wider background of formation, development and examination of children's drawing. It shows the most important authors who dealt with child's drawings from the end of 19lh century till now. Further I describe opinions of various authors who believe that child's drawing has much in common with archaic, natural nations' art and art generally. I ask and try to sum up reasons why actually the child draws.en_US
dc.description.abstractNaše sledování vývoje Aniččiných kreseb je u konce. Během více než tří let, kdy Probíhal sběr obrázků, došlo k mnohým změnám. Ty nejdůležitější z nich jsem se zde snažila popsat. Změnily se kresby, zobrazení nejdůležitějších prvků a jejich uspořádání na formátu papíru. Změnily se i žánry, které Anička používá. Od linie a plošného zobrazení jsme se dostali k perspektivě a zobrazení prostorovému. Předmětem změny Je však i celý Aniččin život. Na kreslení přestává mít čas a hlavně chuť, věnuje se jiným činnostem, které uspokojují její rostoucí duševní nároky. Snad byla tato cesta pro čtenáře příjemná. Její nevýhodou je nemožnost zobecnění a J!stě i řada metodologických omezení a chyb. Výhodou je zase návrat ke konkrétnímu dl'těti, možnost odhalit vztah mezi jeho životem, osobností a kresbou, kterou vytváří. Tento aspekt dnes v mnoha oblastech chybí, a tak jsem se pokusila svým nepatrným Přičiněním tuto mezeru zaplnit.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj dětské kresby od pěti do osmi letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId60290
dc.title.translatedThe children's drawing development from five to eighten_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph000976747
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNaše sledování vývoje Aniččiných kreseb je u konce. Během více než tří let, kdy Probíhal sběr obrázků, došlo k mnohým změnám. Ty nejdůležitější z nich jsem se zde snažila popsat. Změnily se kresby, zobrazení nejdůležitějších prvků a jejich uspořádání na formátu papíru. Změnily se i žánry, které Anička používá. Od linie a plošného zobrazení jsme se dostali k perspektivě a zobrazení prostorovému. Předmětem změny Je však i celý Aniččin život. Na kreslení přestává mít čas a hlavně chuť, věnuje se jiným činnostem, které uspokojují její rostoucí duševní nároky. Snad byla tato cesta pro čtenáře příjemná. Její nevýhodou je nemožnost zobecnění a J!stě i řada metodologických omezení a chyb. Výhodou je zase návrat ke konkrétnímu dl'těti, možnost odhalit vztah mezi jeho životem, osobností a kresbou, kterou vytváří. Tento aspekt dnes v mnoha oblastech chybí, a tak jsem se pokusila svým nepatrným Přičiněním tuto mezeru zaplnit.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with children's drawing development. It's aim is to illustrate or confront the knowledge found in literature with my empirical material. The basis of this work is a collection of 69 drawings and other graphic creations of one girl in age from five-and-half to nine years. The pictures are ordered chronologically; they are in the biggest size possible in appendix. Reduced forms of pictures are printed and described in constituent chapters of practical part of this work. Theoretical part deals with wider background of formation, development and examination of children's drawing. It shows the most important authors who dealt with child's drawings from the end of 19lh century till now. Further I describe opinions of various authors who believe that child's drawing has much in common with archaic, natural nations' art and art generally. I ask and try to sum up reasons why actually the child draws.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009767470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV