Dichotomický pohled na integraci dítěte, žáka, studenta se sluchovým postižením
Dichotomic view at integration of hearing impaired child, pupil, student
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15466Identifikátory
SIS: 58654
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předkládaná diplomová práce se věnuje dichotomickému pohledu na integraci dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením. Zaměřuje se zejména na spolupráci speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením na procesu integrativního vzdělávání. Práce je členěna do pěti kapitol. První čtyři kapitoly se zabývají vymezením základních pojmů, vzděláváním dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, dále školskou integrací z pohledu jejího vývoje, integrací dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, významem poradenských pracovišť v procesu školské integrace a spoluprácí speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené a pedagogů integrujících děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Pátá kapitola je zaměřena prakticky a věnuje se analýze dotazníkového šetření, které má za cíl zmapování kvality spolupráce speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The submitted thesis deals with the dichotomic view on the integration of children, pupils and students with impaired hearing. It is mainly focused on the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired with the pedagogues who integrate children, pupils and students with hearing impairment on the process of integrative education. The work is divided into five chapters. The first four chapters are concerned with the limitation of the basic concepts, the education of children, pupils and students with hearing impairment; further it deals with the school integration from the point of view of its development, with the integration of children, pupils and students with hearing impairment, with the significance of advisory workplaces in the process of the school education and with the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired, and the pedagogues integrating children, pupils and students with hearing impairment. The fifth chapter is focused on the practical part and it occupies itself with the analysis of the questionnaire survey, which aim is to map the quality of cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for hearing impaired with the pedagogues integrating children, pupils and...