Zobrazit minimální záznam

Dichotomic view at integration of hearing impaired child, pupil, student
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorPokoráková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:03:12Z
dc.date.available2017-04-10T13:03:12Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15466
dc.description.abstractThe submitted thesis deals with the dichotomic view on the integration of children, pupils and students with impaired hearing. It is mainly focused on the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired with the pedagogues who integrate children, pupils and students with hearing impairment on the process of integrative education. The work is divided into five chapters. The first four chapters are concerned with the limitation of the basic concepts, the education of children, pupils and students with hearing impairment; further it deals with the school integration from the point of view of its development, with the integration of children, pupils and students with hearing impairment, with the significance of advisory workplaces in the process of the school education and with the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired, and the pedagogues integrating children, pupils and students with hearing impairment. The fifth chapter is focused on the practical part and it occupies itself with the analysis of the questionnaire survey, which aim is to map the quality of cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for hearing impaired with the pedagogues integrating children, pupils and...en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se věnuje dichotomickému pohledu na integraci dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením. Zaměřuje se zejména na spolupráci speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením na procesu integrativního vzdělávání. Práce je členěna do pěti kapitol. První čtyři kapitoly se zabývají vymezením základních pojmů, vzděláváním dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, dále školskou integrací z pohledu jejího vývoje, integrací dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, významem poradenských pracovišť v procesu školské integrace a spoluprácí speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené a pedagogů integrujících děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Pátá kapitola je zaměřena prakticky a věnuje se analýze dotazníkového šetření, které má za cíl zmapování kvality spolupráce speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDichotomický pohled na integraci dítěte, žáka, studenta se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58654
dc.title.translatedDichotomic view at integration of hearing impaired child, pupil, studenten_US
dc.contributor.refereeMrkosová, Eva
dc.identifier.aleph001110846
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se věnuje dichotomickému pohledu na integraci dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením. Zaměřuje se zejména na spolupráci speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením na procesu integrativního vzdělávání. Práce je členěna do pěti kapitol. První čtyři kapitoly se zabývají vymezením základních pojmů, vzděláváním dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, dále školskou integrací z pohledu jejího vývoje, integrací dětí, žáků, studentů se sluchovým postižením, významem poradenských pracovišť v procesu školské integrace a spoluprácí speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené a pedagogů integrujících děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Pátá kapitola je zaměřena prakticky a věnuje se analýze dotazníkového šetření, které má za cíl zmapování kvality spolupráce speciálních pedagogů ze speciálně pedagogických center pro sluchově postižené s pedagogy integrujícími děti, žáky, studenty se sluchovým postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted thesis deals with the dichotomic view on the integration of children, pupils and students with impaired hearing. It is mainly focused on the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired with the pedagogues who integrate children, pupils and students with hearing impairment on the process of integrative education. The work is divided into five chapters. The first four chapters are concerned with the limitation of the basic concepts, the education of children, pupils and students with hearing impairment; further it deals with the school integration from the point of view of its development, with the integration of children, pupils and students with hearing impairment, with the significance of advisory workplaces in the process of the school education and with the cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for the hearing impaired, and the pedagogues integrating children, pupils and students with hearing impairment. The fifth chapter is focused on the practical part and it occupies itself with the analysis of the questionnaire survey, which aim is to map the quality of cooperation of the special pedagogues from special pedagogical centers for hearing impaired with the pedagogues integrating children, pupils and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011108460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV