Vzdělání cizinců na 1. stupni základních škol v České republice
Educating Seconce Language Children in Primary Schools in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15474Identifikátory
SIS: 58361
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Spilková, Vladimíra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy, které s problematikou souvisí, rozebrány legislativní a statistické aspekty dané tématiky. Připojen je rovněž psychologický profil žáka mladšího školního věku s důrazem na žáka-cizince. Informace, se kterými teoretická část pracuje, jsou mimo jiné čerpány i z výročních zpráv základních škol a dále i ze závěrů, ke kterým dospěla Česká školní inspekce. Připojen je popis metod, forem práce a postupů vhodných pro běžnou praxi na základních školách. Empirická část obsahuje návrh výzkumu zaměřeného na problematiku vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice pomocí dotazníku a pozorovacího archu pro učitele
This diploma thesis focuses on the problematic of educating second language children in primary schools in the Czech Republic. The theoretical part explains the fundamental concepts connected with the topic, as well as analyses psychological aspects, legislatives and statistics of the problem. Description of the recommended methods and forms of work is also given. The empiric part presents a suggestion of the research on the field of this problematic, i.e. questionnaire for teachers and observation. Key words: educating second language children, educating socially handicapped children, respecting cultural background and language of the country of origin, primary schools in the Czech Republic, individual educational programme