dc.contributor.advisor | Stará, Jana | |
dc.creator | Šroňková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:04:48Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:04:48Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15474 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the problematic of educating second language children in primary schools in the Czech Republic. The theoretical part explains the fundamental concepts connected with the topic, as well as analyses psychological aspects, legislatives and statistics of the problem. Description of the recommended methods and forms of work is also given. The empiric part presents a suggestion of the research on the field of this problematic, i.e. questionnaire for teachers and observation. Key words: educating second language children, educating socially handicapped children, respecting cultural background and language of the country of origin, primary schools in the Czech Republic, individual educational programme | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy, které s problematikou souvisí, rozebrány legislativní a statistické aspekty dané tématiky. Připojen je rovněž psychologický profil žáka mladšího školního věku s důrazem na žáka-cizince. Informace, se kterými teoretická část pracuje, jsou mimo jiné čerpány i z výročních zpráv základních škol a dále i ze závěrů, ke kterým dospěla Česká školní inspekce. Připojen je popis metod, forem práce a postupů vhodných pro běžnou praxi na základních školách. Empirická část obsahuje návrh výzkumu zaměřeného na problematiku vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice pomocí dotazníku a pozorovacího archu pro učitele | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vzdělání cizinců na 1. stupni základních škol v České republice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-12 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58361 | |
dc.title.translated | Educating Seconce Language Children in Primary Schools in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Spilková, Vladimíra | |
dc.identifier.aleph | 000977744 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy, které s problematikou souvisí, rozebrány legislativní a statistické aspekty dané tématiky. Připojen je rovněž psychologický profil žáka mladšího školního věku s důrazem na žáka-cizince. Informace, se kterými teoretická část pracuje, jsou mimo jiné čerpány i z výročních zpráv základních škol a dále i ze závěrů, ke kterým dospěla Česká školní inspekce. Připojen je popis metod, forem práce a postupů vhodných pro běžnou praxi na základních školách. Empirická část obsahuje návrh výzkumu zaměřeného na problematiku vzdělávání žáků-cizinců na prvním stupni základních škol v České republice pomocí dotazníku a pozorovacího archu pro učitele | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the problematic of educating second language children in primary schools in the Czech Republic. The theoretical part explains the fundamental concepts connected with the topic, as well as analyses psychological aspects, legislatives and statistics of the problem. Description of the recommended methods and forms of work is also given. The empiric part presents a suggestion of the research on the field of this problematic, i.e. questionnaire for teachers and observation. Key words: educating second language children, educating socially handicapped children, respecting cultural background and language of the country of origin, primary schools in the Czech Republic, individual educational programme | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009777440106986 | |