Projektová výuka jako inovativní přístup vyučování na 1. st. ZŠ
Project education as an inovative educational metod of the first grade of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15496Identifikátory
SIS: 58384
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním a metodou projektu. V teoretické části jsou uvedeny podstatné informace vztahující se projektové výuce, popisuje historii projektové metody, seznamuje s hlavními představiteli této metody a s druhy projektů a jejich uplatnění ve vyučování. Výzkumná část, vedena metodou akčního výzkumu, zachycuje co si učitelé představují pod pojmem projektové vyučování-projekt, jaké typy projektů využívají učitelé nejčastěji a jaké jsou výhody nebo nevýhody projektového vyučování z pohledu učitele. Dotazníkové šetření u žáků sleduje preference a oblíbenost metody z hlediska žáka a s jakým typem projektu a ve kterém předmětu se žák nejčastěji setkal. Autorka práce prezentuje vlastní realizovaný projekt, ve kterém ověřuje charakteristické znaky projektové metody a porovnává teorii a vlastní praktickou zkušeností. Klíčová slova: transformace, projektové vyučování, projektová metoda, akční výzkum, projekt
The diploma thesis deals with the project education and with the project method. The theoretic part of the thesis introduces fundamental information referring to the project education, describes the project method, familiarises with the représentants of this method and with the project types and their fulfilment in education. The research part, lead by the method of action investigation, catches the attitude of the teacher's imagination about the idea of the project education - project, what kind of project teachers use most commonly and what advantages and disadvantages has the said project education from the point of view as a teacher. The questionnaire survey follows preferences and favours of the method from the point of view as a pupil and which type of project and in which subject has a pupil met frequently. The author of the thesis presents her own project, in which she verifies the characteristic features of the project method and compares the theory with her own practical experience. Keywords: Transformation, project education, project method, action investigation, project