Předmětové týmy a jejich vedení
Subject departments and their leadership
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15502Identifikátory
SIS: 59457
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Všetečková, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
23. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti předmětových týmů v základních a středních školách v době tvorby a realizace školních vzdělávacích programů v České republice. Pojednává o vedoucích předmětových týmů jako středních manažerech a vymezuje jejich role a kompetence. Vychází ze skutečnosti, že top management školy může delegovat řídící kompetence na tyto pracovníky. Ve výzkumné části se zjišťuje současná situace v práci předmětových týmů v době, kdy základní školy již mají zkušenost s tvorbou školních vzdělávacích programů a na středních školách probíhá nebo bude v blízké budoucnosti probíhat. V předkládané práci jsou návrhy na metodické pomůcky pro ředitele škol, jejich zástupce a vedoucí předmětových týmů využitelné v řídící praxi, které usnadňují systematickou práci při kontrole, hodnocení a sebehodnocení pedagogů v předmětových týmech.
The final bachelor work contents the analysis of the subject department's activity at the elementary and secondary schools in the Czech Republic. The work studies competences and roles of the subject department's leadership. Leaders of these teams are members of the school management. The top management can delegate leadership competences to these teachers. The research part analyses the subject department during realisation and planning of school curriculum at elementary and secondary schools. The research describes the methodical help for directors schools, their deputies and the leaders of subject teams which is possible to use during the directorial work. It also simplifies the systematical control, evalution and selfevalution of pedagogical stuff in their subject teams.