Postoje ředitelů škol k využívání počítačové podpory ve vzdělávání žáků speciálních škol (region Děčín)
Attitudes of Headmasters to Use of Computer Support in Education of Pupils at Basic Schools for Handicapped Children (Děčín Region)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15565Identifikátory
SIS: 59345
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mach, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
23. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve školách se stále více prosazuje moderní technika, která přímo i nepřímo ovlivňuje celý vyučovací proces. Moderní technologie se stávají nositelem učiva a jejich možnosti tak ovlivňují i jednotlivé metody a formy výuky. Tato bakalářská práce mapuje postoje ředitelů k využití počítačové podpory ve speciálním školství v děčínském regionu. Práce současně popisuje role a podporu počítačové techniky ve vzdělávání, možnosti jejího využití ve speciálním školství a názor učitelů na podporu využívání technické podpory ze strany ředitele i vlastní zájem o její využití. Vychází z dotazníkového šetření na speciálních školách děčínského regionu. Přináší možná opatření, která by podpořila větší zájem ředitelů o rozšíření vyučovacích forem a metod za použití počítačové podpory k výuce žáků speciálních škol.
At schools more and more often we can find sophisticated equipment which has both a direct and indirect influence on the teaching process. The modern technologies have become a means of education, whereas their capabilities affect the particular methods and forms of education. This Bachelor Paper maps the attitudes of the headmasters to the use of the computer support in the Děčín Region. The Paper also describes the roles and support of computer equipment in the teaching process, the possibilities of its application within the handicapped children education system, and the opinion of teachers of the support of using the computers by the headmaster, as well as own commitment to apply it. The Paper is based on a questionnaire survey performed at the basic schools for handicapped children in the Děčín Region. The Paper outlines possible actions which may assist in promoting the headmasters' interest in extending the computer support based teaching methods and forms at basic schools for handicapped children.