Pojetí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako motivační faktor a nezbytnost kvality výkonu profese pedagoga
Conception of further training of pedagogical workers as a motivating factor and as necessity for achieving quality effort in the profession
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15567Identifikátory
SIS: 59329
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koberová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Další vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů.
From the personal management's point of view further training of pedagogues in the nursery schools is one of the priorities on the way to a successful school. The pedagogues are generally considered as the carriers of education. As such they have to be autonomous and responsible personalities who have to be socially valued and supported and first of all rightly educated. Further training of pre-school pedagogues is changing together with the evolution of the society. One of the main tasks should be a support of these pedagogues for developing their professionalism for informative society, formation of presumption for lifelong learning and profession evolution of pedagogues. Considering the quality of teachers and development of their professionalism is the basic part of an educational system, the aim of this paper is to map the possibilities, conditions and motivation of pre-school pedagogues to their professional education. An integral part is a research, which maps opinions of pedagogues and school managers, their attitudes and opinions to a recent stage of further training of pre-school pedagogues.