dc.contributor.advisor | Trojanová, Irena | |
dc.creator | Čápová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:23:26Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:23:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15567 | |
dc.description.abstract | From the personal management's point of view further training of pedagogues in the nursery schools is one of the priorities on the way to a successful school. The pedagogues are generally considered as the carriers of education. As such they have to be autonomous and responsible personalities who have to be socially valued and supported and first of all rightly educated. Further training of pre-school pedagogues is changing together with the evolution of the society. One of the main tasks should be a support of these pedagogues for developing their professionalism for informative society, formation of presumption for lifelong learning and profession evolution of pedagogues. Considering the quality of teachers and development of their professionalism is the basic part of an educational system, the aim of this paper is to map the possibilities, conditions and motivation of pre-school pedagogues to their professional education. An integral part is a research, which maps opinions of pedagogues and school managers, their attitudes and opinions to a recent stage of further training of pre-school pedagogues. | en_US |
dc.description.abstract | Další vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pojetí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako motivační faktor a nezbytnost kvality výkonu profese pedagoga | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-21 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59329 | |
dc.title.translated | Conception of further training of pedagogical workers as a motivating factor and as necessity for achieving quality effort in the profession | en_US |
dc.contributor.referee | Koberová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001228071 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Další vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | From the personal management's point of view further training of pedagogues in the nursery schools is one of the priorities on the way to a successful school. The pedagogues are generally considered as the carriers of education. As such they have to be autonomous and responsible personalities who have to be socially valued and supported and first of all rightly educated. Further training of pre-school pedagogues is changing together with the evolution of the society. One of the main tasks should be a support of these pedagogues for developing their professionalism for informative society, formation of presumption for lifelong learning and profession evolution of pedagogues. Considering the quality of teachers and development of their professionalism is the basic part of an educational system, the aim of this paper is to map the possibilities, conditions and motivation of pre-school pedagogues to their professional education. An integral part is a research, which maps opinions of pedagogues and school managers, their attitudes and opinions to a recent stage of further training of pre-school pedagogues. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012280710106986 | |