Zobrazit minimální záznam

Interconnection between musical classes and physical training in aerobic lessons at kindergartens
dc.contributor.advisorHájková, Jana
dc.creatorHrůzová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:23:38Z
dc.date.available2017-04-10T13:23:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15568
dc.description.abstractMy baccalauréate thesis drala with the interconnection of the musical classes and physical training in aerobic lessons, so that much lessons can be included in a natural manner in the educational programme at kindergartens. I have studied the issue of feeling of musical rhythm, wich 1 have attempted to deepen and improve further with children with help of a speciálky created programme. Namely, the point is to identify the states of the feeling of the rhythm with help of previsously verified test sof rhythmical fccleing performed both at the beginning and at the end of the programme. The relevant results have been evaluated and further compared againts achievements scored by children attending aerobic lessons. The idea is to find out whether the feeling of the rhythm with children has improved and thus whether the program has been afficient. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV bakalářské práci jsem se pokoušela propojil hudební a tělesnou výchovu v hodinách aerobiku a tím ho nenásilně zařadit do programu mateřské školy. Zabývala jsem se problematikou hudebního rytmu, jež jsem chtěla u dětí pomocí vytvořeného programu více prohloubit a zkvalitnit. Zjistit stav rytmického cítění pomocí již ověřených testü rytmického cítění na začátku a na konci programu. Výsledky zhodnotit a dále porovnat s výsledky dětí, které dochází na kroužek aerobiku. Tím tak zjistit, zda se rytmické cítění u dětí zkvalitnilo a program byl tak účelný. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePropojení hudební a tělesné výchovy v hodinách aerobiku v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-22
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59723
dc.title.translatedInterconnection between musical classes and physical training in aerobic lessons at kindergartensen_US
dc.contributor.refereeZachariášová, Jana
dc.identifier.aleph002027722
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV bakalářské práci jsem se pokoušela propojil hudební a tělesnou výchovu v hodinách aerobiku a tím ho nenásilně zařadit do programu mateřské školy. Zabývala jsem se problematikou hudebního rytmu, jež jsem chtěla u dětí pomocí vytvořeného programu více prohloubit a zkvalitnit. Zjistit stav rytmického cítění pomocí již ověřených testü rytmického cítění na začátku a na konci programu. Výsledky zhodnotit a dále porovnat s výsledky dětí, které dochází na kroužek aerobiku. Tím tak zjistit, zda se rytmické cítění u dětí zkvalitnilo a program byl tak účelný. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enMy baccalauréate thesis drala with the interconnection of the musical classes and physical training in aerobic lessons, so that much lessons can be included in a natural manner in the educational programme at kindergartens. I have studied the issue of feeling of musical rhythm, wich 1 have attempted to deepen and improve further with children with help of a speciálky created programme. Namely, the point is to identify the states of the feeling of the rhythm with help of previsously verified test sof rhythmical fccleing performed both at the beginning and at the end of the programme. The relevant results have been evaluated and further compared againts achievements scored by children attending aerobic lessons. The idea is to find out whether the feeling of the rhythm with children has improved and thus whether the program has been afficient. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020277220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV