Virtuální hřiště
Virtual playground
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15895Identifikátory
SIS: 48688
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Josef
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
24. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce slouží jako doprovodný dokument k programu Virtuální hřiště. Tento program měl za úkol simulovat pohyb a interakci dokonale tuhých těles v reálném prostředí s gravitací. Měl být optimalizován tak, aby byl schopen na dnešních PC simulovat řádově desítky těles v reálném čase. To bylo bohužel mimo jiné i na úkor fyzikální přesnosti, ale myslím, že se povedlo vytvořit uvěřitelný model chování objektů. Do programu je také zakomponovaná simulace vozidla. Pokusím se zde nastínit problémy, kterým jsem musel při programování čelit a provedu srovnání s jinými algoritmy, které se používají k řešení podobných problémů. Na konci práce uvedu strukturu programu a uživatelskou příručku k programu.
Present document describes algorithms used in program Virtual playground. This program was designed to simulate movement and interaction of perfectly rigid bodies in real environment with gravity. It had to be optimised to be able to simulate tens of bodies on contemporary PCs in real-time. It was in fact also to the prejudice of physical precision but I think that the result is physically plausible. There is also vehicle simulation added to the program. I will try to introduce difficulties I had during programming and I will do a comparsion with other algorithms that are used to solve similar kind of problems. In the end, I will describe program structure and provide user guide for the program.