dc.contributor.advisor | Vlčková, Zuzana | |
dc.creator | Svoboda, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T10:59:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T10:59:02Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15895 | |
dc.description.abstract | Tato práce slouží jako doprovodný dokument k programu Virtuální hřiště. Tento program měl za úkol simulovat pohyb a interakci dokonale tuhých těles v reálném prostředí s gravitací. Měl být optimalizován tak, aby byl schopen na dnešních PC simulovat řádově desítky těles v reálném čase. To bylo bohužel mimo jiné i na úkor fyzikální přesnosti, ale myslím, že se povedlo vytvořit uvěřitelný model chování objektů. Do programu je také zakomponovaná simulace vozidla. Pokusím se zde nastínit problémy, kterým jsem musel při programování čelit a provedu srovnání s jinými algoritmy, které se používají k řešení podobných problémů. Na konci práce uvedu strukturu programu a uživatelskou příručku k programu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Present document describes algorithms used in program Virtual playground. This program was designed to simulate movement and interaction of perfectly rigid bodies in real environment with gravity. It had to be optimised to be able to simulate tens of bodies on contemporary PCs in real-time. It was in fact also to the prejudice of physical precision but I think that the result is physically plausible. There is also vehicle simulation added to the program. I will try to introduce difficulties I had during programming and I will do a comparsion with other algorithms that are used to solve similar kind of problems. In the end, I will describe program structure and provide user guide for the program. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Virtuální hřiště | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-24 | |
dc.description.department | Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software Engineering | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 48688 | |
dc.title.translated | Virtual playground | en_US |
dc.contributor.referee | Pelikán, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001030937 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineering | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce slouží jako doprovodný dokument k programu Virtuální hřiště. Tento program měl za úkol simulovat pohyb a interakci dokonale tuhých těles v reálném prostředí s gravitací. Měl být optimalizován tak, aby byl schopen na dnešních PC simulovat řádově desítky těles v reálném čase. To bylo bohužel mimo jiné i na úkor fyzikální přesnosti, ale myslím, že se povedlo vytvořit uvěřitelný model chování objektů. Do programu je také zakomponovaná simulace vozidla. Pokusím se zde nastínit problémy, kterým jsem musel při programování čelit a provedu srovnání s jinými algoritmy, které se používají k řešení podobných problémů. Na konci práce uvedu strukturu programu a uživatelskou příručku k programu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Present document describes algorithms used in program Virtual playground. This program was designed to simulate movement and interaction of perfectly rigid bodies in real environment with gravity. It had to be optimised to be able to simulate tens of bodies on contemporary PCs in real-time. It was in fact also to the prejudice of physical precision but I think that the result is physically plausible. There is also vehicle simulation added to the program. I will try to introduce difficulties I had during programming and I will do a comparsion with other algorithms that are used to solve similar kind of problems. In the end, I will describe program structure and provide user guide for the program. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010309370106986 | |