Zobrazit minimální záznam

Application of methods of experiential education in corporate trainings
dc.contributor.advisorMužík, Jaroslav
dc.creatorŠneiderová, Vilma
dc.date.accessioned2017-04-11T11:25:47Z
dc.date.available2017-04-11T11:25:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16018
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o možnostech využití metody učení zážitkem ve vzdělávání dospělých, zejména v profesním vzdělávání. Práce vymezuje pojem zážitková pedagogika a přibližuje historii tohoto pedagogického směru. Zaměřuje se na hru, jako na jeden z důležitých nástrojů učení zážitkem, a na podmínky jejího využití v rozvoji dospělých. Vysvětluje, jak hru pro dospělé připravovat a jak s ní pracovat, aby byla skutečným nástrojem rozvoje. Část textu je zaměřena na jednu z forem zážitkové pedagogiky, kterou jsou outdoorové kurzy. Popisuje, na jakých principech je založeno vzdělávání outdoorovou formou a jaké konkrétní podmínky musí outdoorový kurz splňovat, aby byl efektivním a bezpečným rozvojovým nástrojem profesních kompetencí, nikoli pouze prostředkem pro pobavení, resp. aktivní odpočinek účastníků kurzu. V textu jsou přiblíženy některé typy užívaných programů, tedy jaké hry a cvičení mohou outdoorové kurzy obsahovat, včetně cílů, které mohou tyto programy naplnit. Zmiňovány jsou nejen výhody outdoorového vzdělávání, ale i jeho nezanedbatelné limity. V závěru této bakalářské práce je v krátkosti popsáno, jaké jsou současné trendy ve využívání zážitkové pedagogiky, resp. outdoorového rozvoje.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis discusses possible applications of the experiential learning method in adult education, mainly in professional training. The thesis defines the experiential pedagogy concept and covers the history of this area of pedagogy. It focuses on games as an important experiential learning tool as well as on conditions of their application in the development of adults. It explains how to prepare a game for adults and how to work with it to make it a real developmental tool. One section of the text focuses on outdoor trainings as a form of experiential pedagogy. It describes what principles the outdoor training is based on and which specific conditions the outdoor training must comply with in order to become an efficient and safe tool for the development of professional competences, and not only the means for entertainment and/or active relaxation for the course participants. The text mentions several types of programmes used, i.e. games and exercises that may be included in outdoor courses as well as possible objectives that may be achieved through these programmes. Not only benefits but also limitations that are not negligible are mentioned. The final part of this bachelor thesis shows the outline of current trends in the application of experiential pedagogy and/or outdoor development.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití metod zážitkové pedagogiky ve firemním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60606
dc.title.translatedApplication of methods of experiential education in corporate trainingsen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001007391
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o možnostech využití metody učení zážitkem ve vzdělávání dospělých, zejména v profesním vzdělávání. Práce vymezuje pojem zážitková pedagogika a přibližuje historii tohoto pedagogického směru. Zaměřuje se na hru, jako na jeden z důležitých nástrojů učení zážitkem, a na podmínky jejího využití v rozvoji dospělých. Vysvětluje, jak hru pro dospělé připravovat a jak s ní pracovat, aby byla skutečným nástrojem rozvoje. Část textu je zaměřena na jednu z forem zážitkové pedagogiky, kterou jsou outdoorové kurzy. Popisuje, na jakých principech je založeno vzdělávání outdoorovou formou a jaké konkrétní podmínky musí outdoorový kurz splňovat, aby byl efektivním a bezpečným rozvojovým nástrojem profesních kompetencí, nikoli pouze prostředkem pro pobavení, resp. aktivní odpočinek účastníků kurzu. V textu jsou přiblíženy některé typy užívaných programů, tedy jaké hry a cvičení mohou outdoorové kurzy obsahovat, včetně cílů, které mohou tyto programy naplnit. Zmiňovány jsou nejen výhody outdoorového vzdělávání, ale i jeho nezanedbatelné limity. V závěru této bakalářské práce je v krátkosti popsáno, jaké jsou současné trendy ve využívání zážitkové pedagogiky, resp. outdoorového rozvoje.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis discusses possible applications of the experiential learning method in adult education, mainly in professional training. The thesis defines the experiential pedagogy concept and covers the history of this area of pedagogy. It focuses on games as an important experiential learning tool as well as on conditions of their application in the development of adults. It explains how to prepare a game for adults and how to work with it to make it a real developmental tool. One section of the text focuses on outdoor trainings as a form of experiential pedagogy. It describes what principles the outdoor training is based on and which specific conditions the outdoor training must comply with in order to become an efficient and safe tool for the development of professional competences, and not only the means for entertainment and/or active relaxation for the course participants. The text mentions several types of programmes used, i.e. games and exercises that may be included in outdoor courses as well as possible objectives that may be achieved through these programmes. Not only benefits but also limitations that are not negligible are mentioned. The final part of this bachelor thesis shows the outline of current trends in the application of experiential pedagogy and/or outdoor development.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010073910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV