Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou
Syndrome of the attention disorder connected with hyperactivity
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/16041/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16041Identifikátory
SIS: 59483
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stolařová, Jaroslava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Dětem se věnuji i v mimotřídních aktivitách, v jejich volném čase. Během mnohaleté práce jsem se setkala s dětmi postiženými syndromem poruchy pozornosti, spojeným s hyperaktivitou /ADHD/. Ze své praxe vím, jak významným handicapem se tato porucha stává a brání plnému rozvinutí intelektových schopností dítěte. Pro své často neovladatelné projevy v chování, provázené osobními neúspěchy, omezuje člověka často i v jeho budoucím životě. Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů a definic, vlastnostmi, příčinami a projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových obdobích, od prenatálního vývoje do dospělosti. Jako učitelka I.stupně ZŠ, jsem se zaměřila na školní problematiku syndromu ADHD. Zabývám se projevy a chováním dětí, jejich diagnostikou a nápravou. Možnostmi ovlivnění těchto dětí správnými výchovnými postupy a přístupem v rodině a škole. Na závěr se zamýšlím nad konkrétními žáky s diagnostikovanou poruchou ADHD a jejich začlenění do běžné školní třídy. Jsem přesvědčena, že dětem s poruchou ADHD je potřeba věnovat patřičnou pozornost, pomoci jim překonávat jejich handicap a chápat, že často není v jejich silách zvýšenou hyperaktivitu a nepozornost ovlivnit svým vlastním přičiněním.
I have been working wÍth children for almost all my life as an educational supervisor and a teacher at the first grade of the basic school. I give tirne to the children even in the after-school activities in their free time. I have encountered many chiidren handicaped by the syndrome of a attention disorder linked with the hyperactivity (ADHD). I can teH from my practice how important handicap this disorder occurs and how it may Qbstruct the full development of a chilďs intelectual abilities. The handicaped person ís very often límíted even in the adult Iife. It originates in many previous uncontrollable behaviours linked with personal faiJures. I deal in my work with the theoretical determination of basíc concepts and definitions, with the attributes, the causes and the manifestations of the ADHD syndrome in Íts individual development stages, starting in prenatal life tilI the adulthood. As a first grade basíc schooI teacher I took aim at the sehool problematic of the ADHA syndrome. I inquire the expressions and the behaviours of children, I deaI with the their díagnostic and amendment. Further on with the possibilities of influencing those children by the right educational proceedings and by an adequate approach in school and at home. At the end of my work I think of severa} concrete pupils with the ADHD...