Zobrazit minimální záznam

Syndrome of the attention disorder connected with hyperactivity
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorPeterová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-11T11:32:11Z
dc.date.available2017-04-11T11:32:11Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16041
dc.description.abstractDětem se věnuji i v mimotřídních aktivitách, v jejich volném čase. Během mnohaleté práce jsem se setkala s dětmi postiženými syndromem poruchy pozornosti, spojeným s hyperaktivitou /ADHD/. Ze své praxe vím, jak významným handicapem se tato porucha stává a brání plnému rozvinutí intelektových schopností dítěte. Pro své často neovladatelné projevy v chování, provázené osobními neúspěchy, omezuje člověka často i v jeho budoucím životě. Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů a definic, vlastnostmi, příčinami a projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových obdobích, od prenatálního vývoje do dospělosti. Jako učitelka I.stupně ZŠ, jsem se zaměřila na školní problematiku syndromu ADHD. Zabývám se projevy a chováním dětí, jejich diagnostikou a nápravou. Možnostmi ovlivnění těchto dětí správnými výchovnými postupy a přístupem v rodině a škole. Na závěr se zamýšlím nad konkrétními žáky s diagnostikovanou poruchou ADHD a jejich začlenění do běžné školní třídy. Jsem přesvědčena, že dětem s poruchou ADHD je potřeba věnovat patřičnou pozornost, pomoci jim překonávat jejich handicap a chápat, že často není v jejich silách zvýšenou hyperaktivitu a nepozornost ovlivnit svým vlastním přičiněním.cs_CZ
dc.description.abstractI have been working wÍth children for almost all my life as an educational supervisor and a teacher at the first grade of the basic school. I give tirne to the children even in the after-school activities in their free time. I have encountered many chiidren handicaped by the syndrome of a attention disorder linked with the hyperactivity (ADHD). I can teH from my practice how important handicap this disorder occurs and how it may Qbstruct the full development of a chilďs intelectual abilities. The handicaped person ís very often límíted even in the adult Iife. It originates in many previous uncontrollable behaviours linked with personal faiJures. I deal in my work with the theoretical determination of basíc concepts and definitions, with the attributes, the causes and the manifestations of the ADHD syndrome in Íts individual development stages, starting in prenatal life tilI the adulthood. As a first grade basíc schooI teacher I took aim at the sehool problematic of the ADHA syndrome. I inquire the expressions and the behaviours of children, I deaI with the their díagnostic and amendment. Further on with the possibilities of influencing those children by the right educational proceedings and by an adequate approach in school and at home. At the end of my work I think of severa} concrete pupils with the ADHD...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSyndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId59483
dc.title.translatedSyndrome of the attention disorder connected with hyperactivityen_US
dc.contributor.refereeStolařová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001110701
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDětem se věnuji i v mimotřídních aktivitách, v jejich volném čase. Během mnohaleté práce jsem se setkala s dětmi postiženými syndromem poruchy pozornosti, spojeným s hyperaktivitou /ADHD/. Ze své praxe vím, jak významným handicapem se tato porucha stává a brání plnému rozvinutí intelektových schopností dítěte. Pro své často neovladatelné projevy v chování, provázené osobními neúspěchy, omezuje člověka často i v jeho budoucím životě. Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů a definic, vlastnostmi, příčinami a projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových obdobích, od prenatálního vývoje do dospělosti. Jako učitelka I.stupně ZŠ, jsem se zaměřila na školní problematiku syndromu ADHD. Zabývám se projevy a chováním dětí, jejich diagnostikou a nápravou. Možnostmi ovlivnění těchto dětí správnými výchovnými postupy a přístupem v rodině a škole. Na závěr se zamýšlím nad konkrétními žáky s diagnostikovanou poruchou ADHD a jejich začlenění do běžné školní třídy. Jsem přesvědčena, že dětem s poruchou ADHD je potřeba věnovat patřičnou pozornost, pomoci jim překonávat jejich handicap a chápat, že často není v jejich silách zvýšenou hyperaktivitu a nepozornost ovlivnit svým vlastním přičiněním.cs_CZ
uk.abstract.enI have been working wÍth children for almost all my life as an educational supervisor and a teacher at the first grade of the basic school. I give tirne to the children even in the after-school activities in their free time. I have encountered many chiidren handicaped by the syndrome of a attention disorder linked with the hyperactivity (ADHD). I can teH from my practice how important handicap this disorder occurs and how it may Qbstruct the full development of a chilďs intelectual abilities. The handicaped person ís very often límíted even in the adult Iife. It originates in many previous uncontrollable behaviours linked with personal faiJures. I deal in my work with the theoretical determination of basíc concepts and definitions, with the attributes, the causes and the manifestations of the ADHD syndrome in Íts individual development stages, starting in prenatal life tilI the adulthood. As a first grade basíc schooI teacher I took aim at the sehool problematic of the ADHA syndrome. I inquire the expressions and the behaviours of children, I deaI with the their díagnostic and amendment. Further on with the possibilities of influencing those children by the right educational proceedings and by an adequate approach in school and at home. At the end of my work I think of severa} concrete pupils with the ADHD...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011107010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV