Aplikace marketingového mixu na příkladu firmy Optik Otava
The application of marketing mix - case study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17142/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17142Identifikátory
SIS: 61849
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sieber, Martina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
8. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem mojí bakalářské práce je sestavit marketingový mix pro prodej luxusních brýlových obrub. Vytvoření marketingového mixu je součástí většího celku, marketingového strategického plánování ve firmě Optik Otava, která doposud marketingového plánování nevyužívala. Ze všeho nejdříve představím optickou profesi a místo, kde se uplatňuje - trh s oční optikou. Provedu analýzu trhu. Druhá část slouží jako teoretický podklad pro tvorbu marketingového mixu. Pojednám v ní o marketingovém plánování a jeho konkrétních složkách jako jsou situační analýzy, marketingové cíle, marketingové strategie, segmentace trhu a nakonec podrobně rozeberu jednotlivé nástroje marketingového mixu (produkt, cena, distribuce a komunikace). V poslední části, která má formu případové studie, aplikuji předchozí poznatky do praxe. Představím firmu Optik Otava a sestavím marketingový mix pro zvolený produkt. V závěru uvádím své návrhy a doporučení, které by tento marketingový mix mohly zefektivnit. Nejdůležitější z nich se týká oblasti distribuce. Navrhuji vytvoření nové distribuční cesty, ve které by firma byla vlastníkem velkoobchodu s optickým zbožím. Tato nová cesta by měla pozitivní dopad jak na cenu, tak na vlastní produkt. Věřím, že tato práce se uplatní při rozvoji marketingové politiky ve firmě, a usnadní tak majiteli některá...
The final aim of my study is to create marketing mix for selling luxury eyeglasses. This study is worked out in conditions of the company named Optik Otava which does not use professional marketing strategic planning. First of all the optical profession is presented and the optical market is analyzed. In the second part, there is prepared a theoretical base for marketing mix creation. Marketing mix is just one part of marketing strategic planning, therefore I also have to speak of particular methods used for situation analysis processing, the marketing aims, marketing strategies and segmentation of the market. Then the detailed elaboration of fundamental parts in marketing mix (product, price, place and promotion) is realized. The last part is the case study. There is description of the company which is mentioned above, as well as, there is created the structure of its marketing mix. The value of nonprofessional marketing mix is not low. Despite of this fact there are suggested proposals and recommendations at the end, which could positively affect marketing mix of that company. The most important one relevant to the place proposes to establish the own wholesale. This would affect also the price and the product. The whole study should be valuable for the company. It should help its to develop the marketing...