Secondary prepositions in English and Czech contemporary journalistic texts
Sekundární předložky v českém a anglickém moderním publicistickém textu
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17159/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17159Identifikátory
SIS: 110283
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klégr, Aleš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
12. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl
Tato práce si klade cíl zjistit, jaké místo zaujímají sekundární prepozice v moderních anglických publicistických textech. Výzkum jsme prováděli na dvou odlišných typech textu, tzv. seriózních novin (The Daily Mail) a bulváru (The Sun). Jelikož tyto noviny představují dva naprosté protiklady, co se týče např. grafiky, ale především obsahu, očekávali jsme velmi rozdílné výsledky. Druhým cílem bylo porovnání výsledků získaného materiálu z anglických publicistických textů s materiálem získaných z českých novinových článků. Opět jsme se soustředili na dva odlišné typy textů - Mladá fronta DNES DNES (seriózní tisk) a Blesk (bulvární tisk). Naše práce se opírá o metody popsané v naší diplomové práci Sekundární prepozice v současné české publicistice, která zkoumala výskyt sekundárních prepozic v publicistických textech (Mladá fronta DNES DNES) z let šedesátých až devadesátých. Pro vlastní výzkum jsme stanovili několik kritérií jako například původ, počet komponentů, stabilizovanost, počet a opakovanost jednotlivých předložkových výrazů. Cílem práce bylo - kromě analýzy získaných výrazů podle stanovených kritérií - zjistit, zda jsou sekundární prepozice charakteristickým prostředkem publicistického stylu a zda je možno v jejich výskytu, frekvenci a počtu jednotlivých předložkových výrazů sledovat určité tendence....
Secondary prepositions constitute an interesting field of study, making it possible for the class of prepositions to expand. In the present thesis we shall try to address several questions which pose themselves in connection with this sub-class. The class appears to be heterogeneous with respect to the origin, semantic characteristics, and the degree to which the prepositions can be considered well-established or of a more ad hoc, occasional nature. This may also be influenced by the style of the text in which they are used. We shall focus on secondary prepositions in contemporary British newspapers, comparing their occurrence in the quality papers and in tabloids. We shall compare our findings with the situation in contemporary Czech newspapers, using Mladá fronta DNES and Blesk as sources of excerption. In the Czech language secondary prepositions seem to be a typical feature of technical style where the phenomenona examined has to be expressed absolutely precisely. Secondary prepositions have been penetrating from the scientific functional style into other styles, mainly to journalistic texts. Hence, the main goal of our dissertation will be collection of language material (secondary prepositions) from English newspaper and its further analysis observing the criteria stated in further sections of this...