Zobrazit minimální záznam

Sekundární předložky v českém a anglickém moderním publicistickém textu
dc.contributor.advisorMalá, Markéta
dc.creatorMelíšková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-12T09:38:23Z
dc.date.available2017-04-12T09:38:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17159
dc.description.abstractTato práce si klade cíl zjistit, jaké místo zaujímají sekundární prepozice v moderních anglických publicistických textech. Výzkum jsme prováděli na dvou odlišných typech textu, tzv. seriózních novin (The Daily Mail) a bulváru (The Sun). Jelikož tyto noviny představují dva naprosté protiklady, co se týče např. grafiky, ale především obsahu, očekávali jsme velmi rozdílné výsledky. Druhým cílem bylo porovnání výsledků získaného materiálu z anglických publicistických textů s materiálem získaných z českých novinových článků. Opět jsme se soustředili na dva odlišné typy textů - Mladá fronta DNES DNES (seriózní tisk) a Blesk (bulvární tisk). Naše práce se opírá o metody popsané v naší diplomové práci Sekundární prepozice v současné české publicistice, která zkoumala výskyt sekundárních prepozic v publicistických textech (Mladá fronta DNES DNES) z let šedesátých až devadesátých. Pro vlastní výzkum jsme stanovili několik kritérií jako například původ, počet komponentů, stabilizovanost, počet a opakovanost jednotlivých předložkových výrazů. Cílem práce bylo - kromě analýzy získaných výrazů podle stanovených kritérií - zjistit, zda jsou sekundární prepozice charakteristickým prostředkem publicistického stylu a zda je možno v jejich výskytu, frekvenci a počtu jednotlivých předložkových výrazů sledovat určité tendence....cs_CZ
dc.description.abstractSecondary prepositions constitute an interesting field of study, making it possible for the class of prepositions to expand. In the present thesis we shall try to address several questions which pose themselves in connection with this sub-class. The class appears to be heterogeneous with respect to the origin, semantic characteristics, and the degree to which the prepositions can be considered well-established or of a more ad hoc, occasional nature. This may also be influenced by the style of the text in which they are used. We shall focus on secondary prepositions in contemporary British newspapers, comparing their occurrence in the quality papers and in tabloids. We shall compare our findings with the situation in contemporary Czech newspapers, using Mladá fronta DNES and Blesk as sources of excerption. In the Czech language secondary prepositions seem to be a typical feature of technical style where the phenomenona examined has to be expressed absolutely precisely. Secondary prepositions have been penetrating from the scientific functional style into other styles, mainly to journalistic texts. Hence, the main goal of our dissertation will be collection of language material (secondary prepositions) from English newspaper and its further analysis observing the criteria stated in further sections of this...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSecondary prepositions in English and Czech contemporary journalistic textsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-12
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110283
dc.title.translatedSekundární předložky v českém a anglickém moderním publicistickém textucs_CZ
dc.contributor.refereeKlégr, Aleš
dc.identifier.aleph001000687
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce si klade cíl zjistit, jaké místo zaujímají sekundární prepozice v moderních anglických publicistických textech. Výzkum jsme prováděli na dvou odlišných typech textu, tzv. seriózních novin (The Daily Mail) a bulváru (The Sun). Jelikož tyto noviny představují dva naprosté protiklady, co se týče např. grafiky, ale především obsahu, očekávali jsme velmi rozdílné výsledky. Druhým cílem bylo porovnání výsledků získaného materiálu z anglických publicistických textů s materiálem získaných z českých novinových článků. Opět jsme se soustředili na dva odlišné typy textů - Mladá fronta DNES DNES (seriózní tisk) a Blesk (bulvární tisk). Naše práce se opírá o metody popsané v naší diplomové práci Sekundární prepozice v současné české publicistice, která zkoumala výskyt sekundárních prepozic v publicistických textech (Mladá fronta DNES DNES) z let šedesátých až devadesátých. Pro vlastní výzkum jsme stanovili několik kritérií jako například původ, počet komponentů, stabilizovanost, počet a opakovanost jednotlivých předložkových výrazů. Cílem práce bylo - kromě analýzy získaných výrazů podle stanovených kritérií - zjistit, zda jsou sekundární prepozice charakteristickým prostředkem publicistického stylu a zda je možno v jejich výskytu, frekvenci a počtu jednotlivých předložkových výrazů sledovat určité tendence....cs_CZ
uk.abstract.enSecondary prepositions constitute an interesting field of study, making it possible for the class of prepositions to expand. In the present thesis we shall try to address several questions which pose themselves in connection with this sub-class. The class appears to be heterogeneous with respect to the origin, semantic characteristics, and the degree to which the prepositions can be considered well-established or of a more ad hoc, occasional nature. This may also be influenced by the style of the text in which they are used. We shall focus on secondary prepositions in contemporary British newspapers, comparing their occurrence in the quality papers and in tabloids. We shall compare our findings with the situation in contemporary Czech newspapers, using Mladá fronta DNES and Blesk as sources of excerption. In the Czech language secondary prepositions seem to be a typical feature of technical style where the phenomenona examined has to be expressed absolutely precisely. Secondary prepositions have been penetrating from the scientific functional style into other styles, mainly to journalistic texts. Hence, the main goal of our dissertation will be collection of language material (secondary prepositions) from English newspaper and its further analysis observing the criteria stated in further sections of this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010006870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV