Vliv influencerů na své publikum se zaměřením na generaci 30+
The impact of influencers on their audience with focus on generation 30+
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171719Identifikátory
SIS: 229554
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šimková, Karolína
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
4. 2. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
influencer, influencer marketing, vliv influencerů, sociální média, ovlivňováníKlíčová slova (anglicky)
influencer, influencer marketing, impact of influencers, social media, influencingTato diplomová práce se zabývá vlivem influencerů na uživatele ve věkové skupině 30-89 let, popisuje tématiku influencingu a k němu přidružené oblasti. Vysvětluje zapojení těchto vlivných osobností v rámci influencer marketingu, popisuje reklamu, spolupráci, přesvědčování a ovlivňování v rámci sociálních médií. Jsou představeny nejvíce využívané sociální sítě, které influenceři využívají (Instagram, Facebook, TikTok, YouTube) včetně novinek, které tyto sítě v průběhu posledních několika let uvedly. Jsou zmíněni nejvlivnější influenceři v rámci České republiky včetně svých online i offline aktivit. Dále jsou teoreticky vymezeny typy výzkumů, které byly pro práci využity, a následně je charakterizována použitá metodika. Hlavní částí diplomové práce jsou souhrnné výsledky realizovaného dotazníkového šetření u 120 respondentů a následných hloubkových rozhovorů se 30 z nich. Cílem výzkumů bylo zjistit míru a charakter vlivu influencerů na věkovou skupinu 30-89 let a zjistit další informace a názory, které pomohou k lepšímu pochopení tohoto fenoménu napříč i staršími věkovými skupinami. Výzkumný vzorek je v obou výzkumech rovnoměrně rozložen mezi věkové skupiny tak, aby byla zajištěna nejvyšší vypovídající hodnota. Součástí práce je souhrnné shrnutí a závěr diplomové práce, výčet zdrojů a přílohy, v...
This diploma thesis deals with the impact of influencers on their users among the age group of 30-89 years old, describes the field of influencing and its associated areas. It explains the engagement of these influential people in influencer marketing, describes advertising, collaboration, persuasion and influencing within social media platforms. The most used social networks used by influencers (Instagram, Facebook, TikTok, YouTube) are presented as well, including the news that these networks have introduced over the last few years. The most powerful influencers in the Czech Republic are mentioned too, including their online and offline activities. Furthermore, the research types, which were used for this thesis, are theoretically defined and the used methodology is also described. The main parts of the diploma thesis are the summary results of the questionnaire survey of 120 respondents and in- depth interviews with 30 of them. The aim of the research was to find out the extent and character of the impact of influencers on the age group of 30-89 years old and to learn more information and opinions that will help for a better understanding of this phenomenon across the older age groups. In both surveys, the research sample is evenly and proportionally distributed among the age groups in order to...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vizuální analýza reklamních kampaní v rámci influencer marketingu na Instagramu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějková, Agáta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2022)Datum obhajoby: 9. 2. 2022 -
Právní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHavránková, Anna (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 23. 9. 2022Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are ... -
Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKadeřábková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 24. 6. 2019Diplomová práce s názvem Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů ve své teoretické části vymezuje pojem influencer, přičemž nabízí několik perspektiv, skrze něž je na tento fenomén možné ...