Zobrazit minimální záznam

University in the time of climate crisis
dc.contributor.advisorNovák, Arnošt
dc.creatorBabišová, Michaela
dc.date.accessioned2022-04-19T17:23:15Z
dc.date.available2022-04-19T17:23:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171822
dc.description.abstractThis qualitative diploma thesis deals with the process of establishing the sustainability agenda in the institutional context of Charles University in connection with the climate crisis. The student Initiative Universities for Climate, of which I am a part of, drew attention to the need to reconsider and change the operation of the institution with regard to its internal and external functioning during the Occupation Strike for Climate in November 2019. The initiative politicized the issue through a protest form of negotiations, forcing a wider range of actors to relate to the issue. My work is based on specific related theoretical frames, which are united by criticism of the hegemonic political system in relation to environmental issues [e.g. Swyngedouw 2011, Fisher 2009, Žižek 2006]. I place the research in the context of post-normal science, which is one of the democratization tendencies in science that open up the possibility of confronting different approaches and dialogues with different social groups. This approach reflects the entry of science into complex issues involving social issues [Funtowicz, Ravetz 2002]. In the theoretical part, I deal to a large extent with social movements with a focus on radical environmental movements [e.g. Doherty 2002, Merchant 2005, Wahlström et al. 2013, De...en_US
dc.description.abstractTato kvalitativní diplomová práce se věnuje procesu etablování agendy udržitelnosti v institucionálním kontextu Univerzity Karlovy v době klimatické krize. Studentská iniciativa Univerzity za klima, které jsem součástí, v rámci Okupační stávky za klima v listopadu 2019 upozornila na nutnost přehodnotit a měnit chod instituce s ohledem na své vnitřní i vnější fungování, svým konáním spustila a akcelerovala několik procesů na akademické půdě. Iniciativa prostřednictvím protestní formy jednání téma politizovala a přinutila tak širší škálu aktérů, aby se k problematice vztáhli. V práci vycházím z konkrétních příbuzných proudů, které spojuje kritika hegemonního politického systému ve vztahu k environmentálním otázkám [např. Swyngedouw 2011, Fisher 2009, Žižek 2006], a zasazuji ji do kontextu post-normální vědy, která je jednou z demokratizačních tendencí, které ve vědě otevírají možnosti konfrontace různých přístupů a dialogů s různými společenskými skupinami. Tento přístup reflektuje vstup vědy do komplexní problematiky zahrnující sociální otázky [Funtowicz, Ravetz 2002]. Velkou měrou se zabývám v teoretické části sociálními hnutími se zaměřením na radikální environmentální hnutí [např. Doherty 2002, Merchant 2005, Wahlström et al. 2013, De Moore et al. 2021]. Cílem předkládané práce je metodou analýzy...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectklimatická krizecs_CZ
dc.subjectenvironmentální hnutícs_CZ
dc.subjectpřímá akcecs_CZ
dc.subjectuniverzitacs_CZ
dc.subjectdepolitizacecs_CZ
dc.subjectanalýza aktérůcs_CZ
dc.subjectclimate crisisen_US
dc.subjectenvironmental movementen_US
dc.subjectdirect actionen_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjectdepoliticizationen_US
dc.subjectactor analysisen_US
dc.titleUniverzita za dob klimatické krizecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-10
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId216587
dc.title.translatedUniversity in the time of climate crisisen_US
dc.contributor.refereeWladyniak, Ludmila Maria
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato kvalitativní diplomová práce se věnuje procesu etablování agendy udržitelnosti v institucionálním kontextu Univerzity Karlovy v době klimatické krize. Studentská iniciativa Univerzity za klima, které jsem součástí, v rámci Okupační stávky za klima v listopadu 2019 upozornila na nutnost přehodnotit a měnit chod instituce s ohledem na své vnitřní i vnější fungování, svým konáním spustila a akcelerovala několik procesů na akademické půdě. Iniciativa prostřednictvím protestní formy jednání téma politizovala a přinutila tak širší škálu aktérů, aby se k problematice vztáhli. V práci vycházím z konkrétních příbuzných proudů, které spojuje kritika hegemonního politického systému ve vztahu k environmentálním otázkám [např. Swyngedouw 2011, Fisher 2009, Žižek 2006], a zasazuji ji do kontextu post-normální vědy, která je jednou z demokratizačních tendencí, které ve vědě otevírají možnosti konfrontace různých přístupů a dialogů s různými společenskými skupinami. Tento přístup reflektuje vstup vědy do komplexní problematiky zahrnující sociální otázky [Funtowicz, Ravetz 2002]. Velkou měrou se zabývám v teoretické části sociálními hnutími se zaměřením na radikální environmentální hnutí [např. Doherty 2002, Merchant 2005, Wahlström et al. 2013, De Moore et al. 2021]. Cílem předkládané práce je metodou analýzy...cs_CZ
uk.abstract.enThis qualitative diploma thesis deals with the process of establishing the sustainability agenda in the institutional context of Charles University in connection with the climate crisis. The student Initiative Universities for Climate, of which I am a part of, drew attention to the need to reconsider and change the operation of the institution with regard to its internal and external functioning during the Occupation Strike for Climate in November 2019. The initiative politicized the issue through a protest form of negotiations, forcing a wider range of actors to relate to the issue. My work is based on specific related theoretical frames, which are united by criticism of the hegemonic political system in relation to environmental issues [e.g. Swyngedouw 2011, Fisher 2009, Žižek 2006]. I place the research in the context of post-normal science, which is one of the democratization tendencies in science that open up the possibility of confronting different approaches and dialogues with different social groups. This approach reflects the entry of science into complex issues involving social issues [Funtowicz, Ravetz 2002]. In the theoretical part, I deal to a large extent with social movements with a focus on radical environmental movements [e.g. Doherty 2002, Merchant 2005, Wahlström et al. 2013, De...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV