dc.contributor.advisor | Jurková, Zuzana | |
dc.creator | Merta, Vladimír | |
dc.date.accessioned | 2022-05-26T12:35:14Z | |
dc.date.available | 2022-05-26T12:35:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172392 | |
dc.description.abstract | My essay deals with phenomenon of Czech folk. Emic part traces chronologically influencing aspects involving my artistic development from the viewpoint of author, listener and repressive organs. Urban music developed from the folk revival into the subversive protest song movement. Auto-ethnographic research of myself as concerned participant merges with temporary comments, opinions, photographic documentation of generational shift of sensibility. Commercialisation leads folk movement into the mainstream pop culture. Role of gens and mems, dreams, subconscious helped folk musicians survive totality regime. Czech folk is not dead. Emerges at the edge of new subgenres, exposed to commodifications of cultural industry. | en_US |
dc.description.abstract | Osvětluji kriticky různé "řezy" fenoménem českého folku. V émické části práce uvádím chronologicky aspekty, určující můj vývoj písničkáře z pohledu autora, posluchače a represivních orgánů. Městský folk se vyvinul z folkového revivalu. Protest song byl hlas neoficiální, subversivní kultury. Sebe-výzkum zúčastněného pozorovatele dokládám výběrem textů, fotografiemi, dokumenty a průběžně vznikajícími úvahami. Sleduji generační posun senzibility, komercializaci, prolínání undergroundu a folklorní inspirace našeho folku. Zmiňuji roli genů, kulturních memů, snů, podvědomí a imaginaci, kterou folkaři čelili totalitě. Dnešní folk nezemřel-přelévá se do nových žánrů, vystavených vlivu komodifikace kulturního průmyslu. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Autoethnography | en_US |
dc.subject | oral history | en_US |
dc.subject | protest song | en_US |
dc.subject | authenticity,repression | en_US |
dc.subject | subconscious | en_US |
dc.subject | cultural industry | en_US |
dc.subject | Autoetnografie | cs_CZ |
dc.subject | orální historie | cs_CZ |
dc.subject | protestsong | cs_CZ |
dc.subject | autenticita | cs_CZ |
dc.subject | represe | cs_CZ |
dc.subject | nevědomí | cs_CZ |
dc.subject | kulturní průmysl | cs_CZ |
dc.title | 5 minut slávy jedné písně | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-04-21 | |
dc.description.department | Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologie | cs_CZ |
dc.description.department | PhD General Anthropology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 203887 | |
dc.title.translated | Five Minute Fame of One Song | en_US |
dc.contributor.referee | Benyovszky, Ladislav | |
dc.contributor.referee | Stavělová, Daniela | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Anthropology | en_US |
thesis.degree.discipline | Integrální studium člověka - obecná antropologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::PhD General Anthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Integrální studium člověka - obecná antropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Osvětluji kriticky různé "řezy" fenoménem českého folku. V émické části práce uvádím chronologicky aspekty, určující můj vývoj písničkáře z pohledu autora, posluchače a represivních orgánů. Městský folk se vyvinul z folkového revivalu. Protest song byl hlas neoficiální, subversivní kultury. Sebe-výzkum zúčastněného pozorovatele dokládám výběrem textů, fotografiemi, dokumenty a průběžně vznikajícími úvahami. Sleduji generační posun senzibility, komercializaci, prolínání undergroundu a folklorní inspirace našeho folku. Zmiňuji roli genů, kulturních memů, snů, podvědomí a imaginaci, kterou folkaři čelili totalitě. Dnešní folk nezemřel-přelévá se do nových žánrů, vystavených vlivu komodifikace kulturního průmyslu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My essay deals with phenomenon of Czech folk. Emic part traces chronologically influencing aspects involving my artistic development from the viewpoint of author, listener and repressive organs. Urban music developed from the folk revival into the subversive protest song movement. Auto-ethnographic research of myself as concerned participant merges with temporary comments, opinions, photographic documentation of generational shift of sensibility. Commercialisation leads folk movement into the mainstream pop culture. Role of gens and mems, dreams, subconscious helped folk musicians survive totality regime. Czech folk is not dead. Emerges at the edge of new subgenres, exposed to commodifications of cultural industry. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |