Zobrazit minimální záznam

Five Minute Fame of One Song
dc.contributor.advisorJurková, Zuzana
dc.creatorMerta, Vladimír
dc.date.accessioned2022-05-26T12:35:14Z
dc.date.available2022-05-26T12:35:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172392
dc.description.abstractMy essay deals with phenomenon of Czech folk. Emic part traces chronologically influencing aspects involving my artistic development from the viewpoint of author, listener and repressive organs. Urban music developed from the folk revival into the subversive protest song movement. Auto-ethnographic research of myself as concerned participant merges with temporary comments, opinions, photographic documentation of generational shift of sensibility. Commercialisation leads folk movement into the mainstream pop culture. Role of gens and mems, dreams, subconscious helped folk musicians survive totality regime. Czech folk is not dead. Emerges at the edge of new subgenres, exposed to commodifications of cultural industry.en_US
dc.description.abstractOsvětluji kriticky různé "řezy" fenoménem českého folku. V émické části práce uvádím chronologicky aspekty, určující můj vývoj písničkáře z pohledu autora, posluchače a represivních orgánů. Městský folk se vyvinul z folkového revivalu. Protest song byl hlas neoficiální, subversivní kultury. Sebe-výzkum zúčastněného pozorovatele dokládám výběrem textů, fotografiemi, dokumenty a průběžně vznikajícími úvahami. Sleduji generační posun senzibility, komercializaci, prolínání undergroundu a folklorní inspirace našeho folku. Zmiňuji roli genů, kulturních memů, snů, podvědomí a imaginaci, kterou folkaři čelili totalitě. Dnešní folk nezemřel-přelévá se do nových žánrů, vystavených vlivu komodifikace kulturního průmyslu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectAutoethnographyen_US
dc.subjectoral historyen_US
dc.subjectprotest songen_US
dc.subjectauthenticity,repressionen_US
dc.subjectsubconsciousen_US
dc.subjectcultural industryen_US
dc.subjectAutoetnografiecs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjectprotestsongcs_CZ
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectrepresecs_CZ
dc.subjectnevědomícs_CZ
dc.subjectkulturní průmyslcs_CZ
dc.title5 minut slávy jedné písněcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-04-21
dc.description.departmentDoktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologiecs_CZ
dc.description.departmentPhD General Anthropologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId203887
dc.title.translatedFive Minute Fame of One Songen_US
dc.contributor.refereeBenyovszky, Ladislav
dc.contributor.refereeStavělová, Daniela
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineIntegrální studium člověka - obecná antropologiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD General Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csIntegrální studium člověka - obecná antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csOsvětluji kriticky různé "řezy" fenoménem českého folku. V émické části práce uvádím chronologicky aspekty, určující můj vývoj písničkáře z pohledu autora, posluchače a represivních orgánů. Městský folk se vyvinul z folkového revivalu. Protest song byl hlas neoficiální, subversivní kultury. Sebe-výzkum zúčastněného pozorovatele dokládám výběrem textů, fotografiemi, dokumenty a průběžně vznikajícími úvahami. Sleduji generační posun senzibility, komercializaci, prolínání undergroundu a folklorní inspirace našeho folku. Zmiňuji roli genů, kulturních memů, snů, podvědomí a imaginaci, kterou folkaři čelili totalitě. Dnešní folk nezemřel-přelévá se do nových žánrů, vystavených vlivu komodifikace kulturního průmyslu.cs_CZ
uk.abstract.enMy essay deals with phenomenon of Czech folk. Emic part traces chronologically influencing aspects involving my artistic development from the viewpoint of author, listener and repressive organs. Urban music developed from the folk revival into the subversive protest song movement. Auto-ethnographic research of myself as concerned participant merges with temporary comments, opinions, photographic documentation of generational shift of sensibility. Commercialisation leads folk movement into the mainstream pop culture. Role of gens and mems, dreams, subconscious helped folk musicians survive totality regime. Czech folk is not dead. Emerges at the edge of new subgenres, exposed to commodifications of cultural industry.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV