Zobrazit minimální záznam

Ferdinand Vaněk on the stage
dc.contributor.advisorJust, Vladimír
dc.creatorDvořáková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-12T10:13:13Z
dc.date.available2017-04-12T10:13:13Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17310
dc.description.abstractV sedmdesátých a osmdesátých letech, přesněji v průběhu desetiletí 1975 - 1985, vzniklo od čtyř autorů devět her, převážně aktovek, které jsou souhrnně označovány jako vaňkovky. Toto pojmenování si zasloužily díky jménu hlavní postavy každé z nich, které zní Ferdinand Vaněk. "Hry jsou tema ticky nevyhraněné a tvoří spíš jen "příležitostné" příběhy/obrázky a konto Ferdinanda Vaňka než opravdová dramata se samostatně nosnými příběhy. ,,1 Někteří autoři napsali jednu (Jiří Dienstbier), někteří dvě (Pavel Landovský) a někteří dokonce i tři (Václav Havel, Pavel Kohout). Nebudu je však v této chvíli rozdělovat dle autorů či abecedy, ale podle pořadí vzniku. První z nich, Audienci, napsal Václav Havel v roce 1975. Druhá vyšla také z jeho pera a to dokonce ve stejném roce pod názvem Vernisáž. Třetí vaňkovkou "je Sanitární noc od Pavla Landovského z roku 1976. Čtvrtou hrou v pořadí je Protest z roku 1978 opět od Václava Havla. Toho roku byl napsán i Atest od Pavla Kohouta, který předcházel jeho hře Marast z roku 1981. V roce 1983 napsal Pavel Landovský Arest, v roce 1984 Jiří Dienstbier Příjem a o rok později Pavel Kohout Safari.cs_CZ
dc.description.abstractDuring seventies and eighties, respecti vely in the period 1975 - 1985, nine new plays by four authors have emerged, mostly one-act plays, called together vaňkovky. They earned this label on basis of the identical name of the main character, which is Ferdinand Vaněk. Nevertheless "These plays lack firm common theme, rather they form only "occasional" stories/sketches a konto Ferdinand Vaněk than genuine dramas wi th strong self-supporting stories. ,,142 Some authors produced just one such play (Jiří Dienstbier Reception) , others two of them (Pavel Landovský Sanitary Night, Arrest) and some even three (Václav Havel Audience, Unveiling, Protest; Pavel Kohout Permit, Morass, Safari). Journey of vaňkovky to the stage was a complicated one. In the original years it was not only due difficulty of their staging. Most of them (Audience, Protest, Unveiling, Permit, Arrest) were premiered abroad, concretely in Viennese Burgtheater. Besides these world premieres did I turn my attention only to professional plus most significant non-professional productions presented in Czech Republic. In turn of the Velvet revolution in 1989 proscribed authors and plays were free to show on stages and vaňkovky could be seen with perhaps excessive frequency. This period, lasting approximately one and half year and expiring by the end...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleFerdinand Vaněk na jevištics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68345
dc.title.translatedFerdinand Vaněk on the stageen_US
dc.contributor.refereeAugustová, Zuzana
dc.identifier.aleph001613593
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV sedmdesátých a osmdesátých letech, přesněji v průběhu desetiletí 1975 - 1985, vzniklo od čtyř autorů devět her, převážně aktovek, které jsou souhrnně označovány jako vaňkovky. Toto pojmenování si zasloužily díky jménu hlavní postavy každé z nich, které zní Ferdinand Vaněk. "Hry jsou tema ticky nevyhraněné a tvoří spíš jen "příležitostné" příběhy/obrázky a konto Ferdinanda Vaňka než opravdová dramata se samostatně nosnými příběhy. ,,1 Někteří autoři napsali jednu (Jiří Dienstbier), někteří dvě (Pavel Landovský) a někteří dokonce i tři (Václav Havel, Pavel Kohout). Nebudu je však v této chvíli rozdělovat dle autorů či abecedy, ale podle pořadí vzniku. První z nich, Audienci, napsal Václav Havel v roce 1975. Druhá vyšla také z jeho pera a to dokonce ve stejném roce pod názvem Vernisáž. Třetí vaňkovkou "je Sanitární noc od Pavla Landovského z roku 1976. Čtvrtou hrou v pořadí je Protest z roku 1978 opět od Václava Havla. Toho roku byl napsán i Atest od Pavla Kohouta, který předcházel jeho hře Marast z roku 1981. V roce 1983 napsal Pavel Landovský Arest, v roce 1984 Jiří Dienstbier Příjem a o rok později Pavel Kohout Safari.cs_CZ
uk.abstract.enDuring seventies and eighties, respecti vely in the period 1975 - 1985, nine new plays by four authors have emerged, mostly one-act plays, called together vaňkovky. They earned this label on basis of the identical name of the main character, which is Ferdinand Vaněk. Nevertheless "These plays lack firm common theme, rather they form only "occasional" stories/sketches a konto Ferdinand Vaněk than genuine dramas wi th strong self-supporting stories. ,,142 Some authors produced just one such play (Jiří Dienstbier Reception) , others two of them (Pavel Landovský Sanitary Night, Arrest) and some even three (Václav Havel Audience, Unveiling, Protest; Pavel Kohout Permit, Morass, Safari). Journey of vaňkovky to the stage was a complicated one. In the original years it was not only due difficulty of their staging. Most of them (Audience, Protest, Unveiling, Permit, Arrest) were premiered abroad, concretely in Viennese Burgtheater. Besides these world premieres did I turn my attention only to professional plus most significant non-professional productions presented in Czech Republic. In turn of the Velvet revolution in 1989 proscribed authors and plays were free to show on stages and vaňkovky could be seen with perhaps excessive frequency. This period, lasting approximately one and half year and expiring by the end...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016135930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV