Zobrazit minimální záznam

Chanson in the Czech theatre
dc.contributor.advisorJust, Vladimír
dc.creatorŠtípková, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-12T10:28:29Z
dc.date.available2017-04-12T10:28:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17366
dc.description.abstractŠanson Je charakterizován jako píseň, která předává určité sdělení. Proto je nejdůležitější složkou text a citlivá, osobitá interpretace. Interpret vyslovuje emoci prostřednictvím hudby, textu a hereckého projevu, často se sám ztotožňuje s postavou, o níž zpívá. Řada autorů své šansony také interpretuje, pak se jedná o zcela osobní výpověď. Šanson v sobě nese herecký prvek, avšak nejde o samoúčelný efekt, nýbrž o prostředek k vyjádření myšlenky písně a rovněž k oslovení publika, navázání kontaktu a komunikaci s divákem. Je proto možné nazvat šanson divadelní písní. Šanson je žánrem, který se v českém prostředí objevil na počátku 20. století a zrodil se v kabaretu. České tvůrce ovlivnila produkce šansonů v uměleckých a literárních kabaretech ve Francii, v Německu a v dalších zemích. Po první světové válce zažíval český kabaret rozkvět, avšak brzy se přežil. Žánry typické pro kabaret, mezi nimi i šanson, pak našly pokračování v jiných formách umělecké produkce. V meziválečném období se tak šanson objevil v revuích a v politických satirách (Osvobozené divadlo), v hudebních komediích (Nové divadlo) i na koncertních pódiích (R. A. Dvorský). Po druhé světové válce se k šansonu vracejí divadla malých forem konce padesátých let a let šedesátých (Reduta, Rokoko, Paravan, Semafor, Večerní Brno). V této době se...cs_CZ
dc.description.abstractThe chanson is defined as a song that transmits a concrete message. Therefore the most important component is the text and a sensible interpretation. The interpreter express the emotion at the hand of the music, the text and theatrical acting, sometimes he associates himself with the person that he is singing about. Many authors interpret their chansons, in this case it is purely personal expression. The chanson is allied with the theatrical character, but it can't be an end in itself effect. This character is an instrument how to express the idea of the song and how to get the contact with the audience. It is possible to narne the chanson as "theatre song". The chanson appeared in the Czech culture at the beginning of the 20th century, in the artistic and literary kabaret. The Czech authors had been influenced by the chanson in France, in Gerrnany and other countries. The time after the 1 st world war was the golden age of the Czech kabaret, but its end carne soon. The genres that were typical for cabaret had the continuance in the other forrns of art. The chanson has been used in the revue and in the satirical theatre (Osvobozené divadlo), in the musical comedies (Nové divadlo) and at the concerts (R. A. Dvorský). Especially the small theatres were interested in the chanson in the years 50s and 60s...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleŠanson v českém divadlecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62570
dc.title.translatedChanson in the Czech theatreen_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.identifier.aleph001000501
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csŠanson Je charakterizován jako píseň, která předává určité sdělení. Proto je nejdůležitější složkou text a citlivá, osobitá interpretace. Interpret vyslovuje emoci prostřednictvím hudby, textu a hereckého projevu, často se sám ztotožňuje s postavou, o níž zpívá. Řada autorů své šansony také interpretuje, pak se jedná o zcela osobní výpověď. Šanson v sobě nese herecký prvek, avšak nejde o samoúčelný efekt, nýbrž o prostředek k vyjádření myšlenky písně a rovněž k oslovení publika, navázání kontaktu a komunikaci s divákem. Je proto možné nazvat šanson divadelní písní. Šanson je žánrem, který se v českém prostředí objevil na počátku 20. století a zrodil se v kabaretu. České tvůrce ovlivnila produkce šansonů v uměleckých a literárních kabaretech ve Francii, v Německu a v dalších zemích. Po první světové válce zažíval český kabaret rozkvět, avšak brzy se přežil. Žánry typické pro kabaret, mezi nimi i šanson, pak našly pokračování v jiných formách umělecké produkce. V meziválečném období se tak šanson objevil v revuích a v politických satirách (Osvobozené divadlo), v hudebních komediích (Nové divadlo) i na koncertních pódiích (R. A. Dvorský). Po druhé světové válce se k šansonu vracejí divadla malých forem konce padesátých let a let šedesátých (Reduta, Rokoko, Paravan, Semafor, Večerní Brno). V této době se...cs_CZ
uk.abstract.enThe chanson is defined as a song that transmits a concrete message. Therefore the most important component is the text and a sensible interpretation. The interpreter express the emotion at the hand of the music, the text and theatrical acting, sometimes he associates himself with the person that he is singing about. Many authors interpret their chansons, in this case it is purely personal expression. The chanson is allied with the theatrical character, but it can't be an end in itself effect. This character is an instrument how to express the idea of the song and how to get the contact with the audience. It is possible to narne the chanson as "theatre song". The chanson appeared in the Czech culture at the beginning of the 20th century, in the artistic and literary kabaret. The Czech authors had been influenced by the chanson in France, in Gerrnany and other countries. The time after the 1 st world war was the golden age of the Czech kabaret, but its end carne soon. The genres that were typical for cabaret had the continuance in the other forrns of art. The chanson has been used in the revue and in the satirical theatre (Osvobozené divadlo), in the musical comedies (Nové divadlo) and at the concerts (R. A. Dvorský). Especially the small theatres were interested in the chanson in the years 50s and 60s...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990010005010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV