dc.contributor.advisor | Zuska, Vlastimil | |
dc.creator | Škutil, František | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T10:28:55Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T10:28:55Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/17368 | |
dc.description.abstract | Autor se ve své práci pokouší na základě filozofie Jana Patočky poukázat na problematiku ontologie uměleckého díla. První kapitola, která má charakter spíše přípravné fáze, v níž autor prostřednictvím Patočkova původního pojetí problematiky přirozeného světa připravuje prostor pro nastínění filozofického vývoje Jana Patočky s důrazem na jeho vymezení celkového pohybu lidského života, který sestává ze tří základních pohybů, z nichž třetí pohyb pravdy jakožto lidská transcedence je pohybem charakterizujícím nejenom lidskou existenci, ale i bytostné určení uměleckého díla. V závěrečné části bude doložena historická proměnlivost pravdy uměleckého díla a na základě Patočkových příspěvků k problematice umění a jednotlivých uměleckým druhům i vymezen zážitek z uměleckého díla. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this dissertation the author attempts to refer to the issue of the ontology of a work of art based on the philosophy of Jan Patočka. The character of the first chapter is something akin to a preparation stage. Here the author uses Patočka's original concept of the issue of the natural world to prepare space in which to outline the philosophical development of Jan Patočka with emphasis on his demarcation of the overall movement of human life, which consists of three fundamental movements, of which the third movement of truth as human transcendence is movement that characterises not only human existence, but the essential determination of a work of art. The final section documents the historical variability of the truth of a work of art and defines experiences from a work of art based on Patočka's contributions to the issue of art and individual artistic types. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Ontologie uměleckého díla u Jana Patočky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-29 | |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 62806 | |
dc.title.translated | Ontology of the work of art in Jan Patočka | en_US |
dc.contributor.referee | Ševčík, Miloš | |
dc.identifier.aleph | 001614165 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Autor se ve své práci pokouší na základě filozofie Jana Patočky poukázat na problematiku ontologie uměleckého díla. První kapitola, která má charakter spíše přípravné fáze, v níž autor prostřednictvím Patočkova původního pojetí problematiky přirozeného světa připravuje prostor pro nastínění filozofického vývoje Jana Patočky s důrazem na jeho vymezení celkového pohybu lidského života, který sestává ze tří základních pohybů, z nichž třetí pohyb pravdy jakožto lidská transcedence je pohybem charakterizujícím nejenom lidskou existenci, ale i bytostné určení uměleckého díla. V závěrečné části bude doložena historická proměnlivost pravdy uměleckého díla a na základě Patočkových příspěvků k problematice umění a jednotlivých uměleckým druhům i vymezen zážitek z uměleckého díla. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this dissertation the author attempts to refer to the issue of the ontology of a work of art based on the philosophy of Jan Patočka. The character of the first chapter is something akin to a preparation stage. Here the author uses Patočka's original concept of the issue of the natural world to prepare space in which to outline the philosophical development of Jan Patočka with emphasis on his demarcation of the overall movement of human life, which consists of three fundamental movements, of which the third movement of truth as human transcendence is movement that characterises not only human existence, but the essential determination of a work of art. The final section documents the historical variability of the truth of a work of art and defines experiences from a work of art based on Patočka's contributions to the issue of art and individual artistic types. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016141650106986 | |