Zobrazit minimální záznam

Technology-mediated addictive behavior in children of drug-addicted mothers: a qualitative analysis from the perspective of both actors
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorHostková, Dorota
dc.date.accessioned2022-07-25T15:37:58Z
dc.date.available2022-07-25T15:37:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173760
dc.description.abstractBackground: Many studies show that technology-mediated addictive behaviors are on the rise among children. For Generation Z, using technology is a normal part of life. The generation of parents of these children may have different attitudes towards technology use. This paper maps mothers' parenting strategies in this area and it compares children's and mothers' attitudes towards technology-mediated addictive behaviours. Aims: The main aim of the research is to describe the technology-mediated addictive behaviours of children of clients of the addiction services, and to describe the attitude and approach of these women towards their children's addictive behaviour. It is also intended to target the differences in perceptions of addictive behavior on technology in the mother-child dyad. Methods: The research population consisted of 4 mother-child dyads, which were chosen deliberately. It was a qualitative research approach. A semi-structured interview and open coding method was used. As a complementary method were used The MEPA-20 questionnaire for parents, as well as a questionnaire based on Grifitths - an instrument aimed at identifying technology addictive behaviour. Results: Mothers have different perceptions of addictive behaviors compared to their children. Mothers of children with addictive...en_US
dc.description.abstractVýchodiska: Studie ukazují, že závislostní chování na technologiích u dětí narůstá. Používání technologií je pro osoby z Generace Z běžnou součástí života. Generace rodičů těchto dětí může mít k používání technologií odlišný postoj. Práce mapuje výchovné strategie matek v dané oblasti a porovnává postoj dětí a matek k závislostnímu chování na technologiích. Cíl: Hlavním cílem výzkumu je popsat závislostní chování na technologiích u dětí klientek adiktologické služby, popsat postoj a přístup těchto žen k závislostnímu chování jejich dětí. Záměrem práce je také cílit na rozdíly ve vnímání závislostního chování na technologiích v dyádě matka-dítě. Metody: Výzkumný soubor tvořily záměrným výběrem získané 4 dvojice respondentů matka- dítě. Jednalo se o kvalitativní přístup výzkumu. Byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru a otevřeného kódování. Jako doplňková metoda byl použit dotazník MEPA-20 pro rodiče, dále dotazník vycházející z Grifitthse, nástroj zaměřený na zjištění závislostního chování na technologiích. Výsledky: Matky mají odlišné vnímání závislostního chování v porovnání se svými dětmi. Matky dětí se závislostním chování přikládají danému chování větší váhu, skóre v dotazníku dle Griffithse bylo ve všech případech vyšší než u dítěte. Výchovné přístupy matek zahrnovaly především...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectbehaviorální závislosti - závislosti na procesech - technologie - děti závislýchcs_CZ
dc.subjectbehavioral addictions - process addictions - technologies - children of addictsen_US
dc.titleZávislostní chování na technologiích u dětí závislých matek: kvalitativní analýza z pohledu obou aktérůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-13
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId230853
dc.title.translatedTechnology-mediated addictive behavior in children of drug-addicted mothers: a qualitative analysis from the perspective of both actorsen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Studie ukazují, že závislostní chování na technologiích u dětí narůstá. Používání technologií je pro osoby z Generace Z běžnou součástí života. Generace rodičů těchto dětí může mít k používání technologií odlišný postoj. Práce mapuje výchovné strategie matek v dané oblasti a porovnává postoj dětí a matek k závislostnímu chování na technologiích. Cíl: Hlavním cílem výzkumu je popsat závislostní chování na technologiích u dětí klientek adiktologické služby, popsat postoj a přístup těchto žen k závislostnímu chování jejich dětí. Záměrem práce je také cílit na rozdíly ve vnímání závislostního chování na technologiích v dyádě matka-dítě. Metody: Výzkumný soubor tvořily záměrným výběrem získané 4 dvojice respondentů matka- dítě. Jednalo se o kvalitativní přístup výzkumu. Byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru a otevřeného kódování. Jako doplňková metoda byl použit dotazník MEPA-20 pro rodiče, dále dotazník vycházející z Grifitthse, nástroj zaměřený na zjištění závislostního chování na technologiích. Výsledky: Matky mají odlišné vnímání závislostního chování v porovnání se svými dětmi. Matky dětí se závislostním chování přikládají danému chování větší váhu, skóre v dotazníku dle Griffithse bylo ve všech případech vyšší než u dítěte. Výchovné přístupy matek zahrnovaly především...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: Many studies show that technology-mediated addictive behaviors are on the rise among children. For Generation Z, using technology is a normal part of life. The generation of parents of these children may have different attitudes towards technology use. This paper maps mothers' parenting strategies in this area and it compares children's and mothers' attitudes towards technology-mediated addictive behaviours. Aims: The main aim of the research is to describe the technology-mediated addictive behaviours of children of clients of the addiction services, and to describe the attitude and approach of these women towards their children's addictive behaviour. It is also intended to target the differences in perceptions of addictive behavior on technology in the mother-child dyad. Methods: The research population consisted of 4 mother-child dyads, which were chosen deliberately. It was a qualitative research approach. A semi-structured interview and open coding method was used. As a complementary method were used The MEPA-20 questionnaire for parents, as well as a questionnaire based on Grifitths - an instrument aimed at identifying technology addictive behaviour. Results: Mothers have different perceptions of addictive behaviors compared to their children. Mothers of children with addictive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV