Zobrazit minimální záznam

How covid-19 affected the risk of schopping addiction
dc.contributor.advisorHarsa, Pavel
dc.creatorKloučková, Kateřina
dc.date.accessioned2022-07-25T13:40:49Z
dc.date.available2022-07-25T13:40:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174270
dc.description.abstractBackground: The coronavirus and its consequences have affected the lives of many people.What effect did they have on respondent's shopping behavior? Did they mean a bigger risk of shopping addiction? Aim: The main aim of the research is to find out whether the respondents noticed a change in their shopping behavior during the lockdown in 2021 and whether this change meant a bigger risk of shopping addiction. Methods: Data were obtained in the form of quantitative research using a questionnaire survey, which was extended by qualitative research, conducted by the method of semi-structured interview. Results: From the respondent's point of view, anti-epidemic measures affected their shopping behavior. Some respondents at the time of the lockdown (2021) showed more signs of pathological shopping than outside this period. These signs include more frequent shopping, shopping for unnecessary things, the urge to spend money or shopping as a retail therapy. The respondents mentioned in the case study experienced a big progression of signs of shopping addiction during the coronavirus pandemic. Conclusion and reccomendation: Shopping addiction should be seen as a serious problem. Some people may be at risk of developing addiction during mentally demanding periods or situation, when they do certain activities...en_US
dc.description.abstractVýchodiska: Pandemie koronaviru a její důsledky ovlivnily život mnoha lidí. Jaký vliv měly na nákupní chování respondentů? Znamenaly větší riziko vzniku závislosti na nakupování? Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda respondenti zaznamenali změnu vlastního nákupního chování během lockdownu v roce 2021 a zda tato změna pro ně znamenala větší riziko vzniku závislosti na nakupování. Metody: Data byla získána formou kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkového šetření, který byl rozšířen o výzkum kvalitativní, provedený metodou polostrukturovaného rozhovoru. Hlavní výsledky: Protiepidemická opatření z pohledu respondentů ovlivnila jejich nákupní chování. Část respondentů v době lockdownu (2021) vykazovala více znaků patologického nakupování než mimo tuto dobu. Mezi tyto znaky patří častější nakupování, nakupování nepotřebných věcí, nutkání utratit peníze, nakupování jako regulace nálady. Respondentky, které byly zahrnuty do kazuistik, u sebe zaznamenaly velký progres znaků závislosti na nakupování v době pandemie koronaviru. Závěr a doporučení: Závislost na nakupování by se mělo vnímat jako vážný problém. Někteří lidé mohou být ohroženi vznikem závislosti v psychicky náročnějších obdobích či situacích, kdy určité aktivity vykonávají za účelem úlevy, regulace nálady či vyplnění času. Výsledná...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectZávislost,nakupování,covid-19,oniomaniecs_CZ
dc.subjectnelátková závislostcs_CZ
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectschoppingen_US
dc.subjectcovid-19,oniomaniaen_US
dc.subjectnon-substance addictionen_US
dc.titleJak covid-19 ovlivnil riziko vzniku závislosti na nakupovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-14
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId241834
dc.title.translatedHow covid-19 affected the risk of schopping addictionen_US
dc.contributor.refereeKmoch, Vladimír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska: Pandemie koronaviru a její důsledky ovlivnily život mnoha lidí. Jaký vliv měly na nákupní chování respondentů? Znamenaly větší riziko vzniku závislosti na nakupování? Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda respondenti zaznamenali změnu vlastního nákupního chování během lockdownu v roce 2021 a zda tato změna pro ně znamenala větší riziko vzniku závislosti na nakupování. Metody: Data byla získána formou kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkového šetření, který byl rozšířen o výzkum kvalitativní, provedený metodou polostrukturovaného rozhovoru. Hlavní výsledky: Protiepidemická opatření z pohledu respondentů ovlivnila jejich nákupní chování. Část respondentů v době lockdownu (2021) vykazovala více znaků patologického nakupování než mimo tuto dobu. Mezi tyto znaky patří častější nakupování, nakupování nepotřebných věcí, nutkání utratit peníze, nakupování jako regulace nálady. Respondentky, které byly zahrnuty do kazuistik, u sebe zaznamenaly velký progres znaků závislosti na nakupování v době pandemie koronaviru. Závěr a doporučení: Závislost na nakupování by se mělo vnímat jako vážný problém. Někteří lidé mohou být ohroženi vznikem závislosti v psychicky náročnějších obdobích či situacích, kdy určité aktivity vykonávají za účelem úlevy, regulace nálady či vyplnění času. Výsledná...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: The coronavirus and its consequences have affected the lives of many people.What effect did they have on respondent's shopping behavior? Did they mean a bigger risk of shopping addiction? Aim: The main aim of the research is to find out whether the respondents noticed a change in their shopping behavior during the lockdown in 2021 and whether this change meant a bigger risk of shopping addiction. Methods: Data were obtained in the form of quantitative research using a questionnaire survey, which was extended by qualitative research, conducted by the method of semi-structured interview. Results: From the respondent's point of view, anti-epidemic measures affected their shopping behavior. Some respondents at the time of the lockdown (2021) showed more signs of pathological shopping than outside this period. These signs include more frequent shopping, shopping for unnecessary things, the urge to spend money or shopping as a retail therapy. The respondents mentioned in the case study experienced a big progression of signs of shopping addiction during the coronavirus pandemic. Conclusion and reccomendation: Shopping addiction should be seen as a serious problem. Some people may be at risk of developing addiction during mentally demanding periods or situation, when they do certain activities...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV