Zobrazit minimální záznam

Gender in the Coal Region, the case studies of one primary school in the Karlovy Vary Region
dc.contributor.advisorDvořáčková, Jana
dc.creatorTišlová, Lenka
dc.date.accessioned2022-07-25T13:37:35Z
dc.date.available2022-07-25T13:37:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174337
dc.description.abstractThe submitted diploma thesis aims to find what students at the selected primary school in the Karlovy Vary region are aware of and attitudes about selected concepts and stereotypes associated with gender and feminist values. The case study method used to achieve the goal, which contains both qualitative and quantitative methods. Specifically, it is a method of the questionnaire survey, the respondents of which are pupils of 8th and 9th grades. The semi- structured interviews are also used, them are made with selected teachers who have the opportunity to pass the issue on, also with the principal and the school's psychologist. To complete the data, a content analysis of the educational plan of a selected primary school. The work may reveal new aspects regarding the perception of attitudes to gender issues, which could be hidden in a large city or another environment. KEYWORDS: gender, school, case study, elementary school, attitudesen_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké mají žáci a žákyně na vybrané základní škole v Karlovarském kraji povědomí a postoje o vybraných pojmech a stereotypech spojených s genderovými a feministickými hodnotami. K dosažení cíle je využita metoda případové studie, která obsahuje, jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Konkrétně se jedná o metodu dotazníkového šetření, jehož respondenty a respondentkami jsou žáci a žákyně 8. a 9. tříd. Dále je využita metoda polostrukturovaných rozhovorů, které jsou uskutečněny s učiteli a učitelkami, kteří mají možnost problematiku předávat, také s ředitelem a školním psychologem. K doplnění dat je provedena obsahová analýza školního vzdělávacího plánu vybrané ZŠ. Práce může odhalit nové aspekty ohledně vnímání a postojů k genderové problematice, které můžou být skryty ve velkém městě či v jakémkoli jiném prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, škola, případová studie, základní škola, postojecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.titleGender v uhelném kraji aneb případová studie základní školy v Karlovarském krajics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentProgramme Gender Studiesen_US
dc.description.departmentProgram Genderová studiacs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId244351
dc.title.translatedGender in the Coal Region, the case studies of one primary school in the Karlovy Vary Regionen_US
dc.contributor.refereePavlík, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programGender Studiesen_US
thesis.degree.programGenderová studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Genderová studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-program.enGender Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké mají žáci a žákyně na vybrané základní škole v Karlovarském kraji povědomí a postoje o vybraných pojmech a stereotypech spojených s genderovými a feministickými hodnotami. K dosažení cíle je využita metoda případové studie, která obsahuje, jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Konkrétně se jedná o metodu dotazníkového šetření, jehož respondenty a respondentkami jsou žáci a žákyně 8. a 9. tříd. Dále je využita metoda polostrukturovaných rozhovorů, které jsou uskutečněny s učiteli a učitelkami, kteří mají možnost problematiku předávat, také s ředitelem a školním psychologem. K doplnění dat je provedena obsahová analýza školního vzdělávacího plánu vybrané ZŠ. Práce může odhalit nové aspekty ohledně vnímání a postojů k genderové problematice, které můžou být skryty ve velkém městě či v jakémkoli jiném prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, škola, případová studie, základní škola, postojecs_CZ
uk.abstract.enThe submitted diploma thesis aims to find what students at the selected primary school in the Karlovy Vary region are aware of and attitudes about selected concepts and stereotypes associated with gender and feminist values. The case study method used to achieve the goal, which contains both qualitative and quantitative methods. Specifically, it is a method of the questionnaire survey, the respondents of which are pupils of 8th and 9th grades. The semi- structured interviews are also used, them are made with selected teachers who have the opportunity to pass the issue on, also with the principal and the school's psychologist. To complete the data, a content analysis of the educational plan of a selected primary school. The work may reveal new aspects regarding the perception of attitudes to gender issues, which could be hidden in a large city or another environment. KEYWORDS: gender, school, case study, elementary school, attitudesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Genderová studiacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV